Warning: unserialize(): Error at offset 47 of 51 bytes in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/common.php on line 903 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/common.php:903) in /run/tmp/tpl-classic-header-e7490bc519a592f6d58fed7a77cfa712.php-stage2 on line 5 Belter i baksetet.
Øvrig Amazon :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazon som ikke passer inn i de andre fora. 
Belter i baksetet.
Lagt inn av: Morten Frugaard (---.80-202-53.nextgentel.com)
Dato: June 24, 2004 08:31PM

Har en -67 to dørs og vil montere rullebelter i baksetet. Er det noen som har tips/forslag på montering og hvilke belter det lønner seg å bruke.

Re: Belter i baksetet.
Lagt inn av: Carl S (---.cm.chello.no)
Dato: June 24, 2004 10:48PM

Hei Morten,

Et lite tips:

1970-modeller i Sverige hadde sikkerhetsbelter i baksetet innmontert da bilene var nye. Kanskje en vrakplass i Sverige kan gi deg det du behøver?

mvh Carl S

Re: Belter i baksetet.
Lagt inn av: Simon (---.daxnet.no)
Dato: August 04, 2004 01:38AM

jeg har akkuat den same modellen 2D og akkuratt det samme problemet.Er det ikke bare og finne en bil der rullen ligger i omtrent samme posisjon og sette inn eller er det mer enn som så?

Re: Belter i baksetet.
Lagt inn av: robert (80.203.79.---)
Dato: August 29, 2004 10:11PM

har sjekket litt i handbøker osv. Problemet er vel ikke å finne belter som passer, det finnes mange som gjør det, spesiellt to-punktsbelter (som 70 modellene hadde).
Men hvordan festes de? Det er vel neppe nok med a borre hul og sette inn skrue. Det trengers sikkert sveising og en del forsterking. Her hadde også jeg gjerne hatt kommentar fra en som har vært gjennom dette. Jeg har sett to biler i Oslo som hadde bilbelter bak, kanske eiere kunne reagere litt på hvordan/hvor de gjorde det?

Re: Belter i baksetet.
Lagt inn av: Arne T. Grønstad (---.82-134-55.bkkb.no)
Dato: October 20, 2004 01:13PM

Alle Amazoner nyere enn 1964(?) har fabrikkmonterte fester for sikkerhetsbelter i baksetet.
Jeg har selv en 1967-modell som jeg har montert sikkerhetsbelter fra en svensk 1970-modell, som hadde belter i baksetet som standard. Det var bare å skru de rett på plass; jobben var ferdig på ca. 15 min.

Re: Belter i baksetet.
Lagt inn av: Ole Christian Bosch (---.bb.online.no)
Dato: November 05, 2004 11:14PM

Har hatt flere årsmodeller Amazon, det stemmer det med ferdige fester (forsterkningsplate med ferdig gjenget hull) i C-stolpene bak (dette kjenner du under taktrekket hvis du har en -65 eller nyere).

Likeså finner du ferdige fester med gjenger under baksetet... Dog er det ikke laget fester til hoftebeltet's yterside nede ut mot sidene (hvis du tenker på å montere 3-punktsbeter). Dette løste jeg med å bore hull (nede i framkant av bakre hjulbuene - helt ut i siden) og bruke en 3-4mm forsterkningsplate som fulgte med belte-kit'ene.

Videre var disse beltesettene av typen som kan monteres i alle posisjoner (justerbare mtp. loddene inni belterullen). Dette muliggjorde montering i bagasjerommet (sedan) i støtteveggene over bakre hjulbuer (forsterkningsplater også her!) ...dette krever dog at du tar hull i hattehyllen for gjennomføring av beltet som går opp til opphengspunktet på C-stolpene. Mye jobb og fikling for at dette skulle bli pent og for å ikke gjøre for store synlige forandringer, MEN resultatet ble meget bra og det funker!

PS! Disse belte-kit'ene kjøpte jeg av Mekonomen i Tromsø, sikkert å få kjøpt i andre tilsvarende butikker... eskene var blå/orange og kostet ca 450-500 kr pr. side



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character V defined in its font.