Motor - Original :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i original utgave 
Starter ikke...
Lagt inn av: BjĂžrnar Brun (---.bb.online.no)
Dato: August 23, 2008 11:10PM

Skulle starte opp Amazonen i dag. Bilen har stÄtt et par mÄneder siden forrige tur. Problemet er at det ikke kommer bensin fra tanken. Har vÊrt treg Ä starte nÄr den er kald, men nÄ fÄr jeg ikke start i det hele tatt. Skal snart pÄ EU kontroll sÄ jeg mÄ finne ut av dette. Har prÞvd Ä skifte bensinpumpe. HÄper pÄ forslag til lÞsninger....

Re: Starter ikke...
Lagt inn av: alfert (---.bb.online.no)
Dato: August 24, 2008 08:04AM

Har du bensin da? Tett filter? Lekkasje i bremse rĂžr/slanger?
Bare noe smÄtteri jeg kom pÄ i farten ,som er greit Ä sjekke at er i orden!

Re: Starter ikke...
Lagt inn av: Amazon121 (---.bb.online.no)
Dato: August 24, 2008 01:28PM

Hei,

sjekk om bensinpumpa virker. Skru av bensinslangen foran forgasseren. Kommer det bensin det nÄr du kinner sÄ er det OK sÄ langt. I fall ikke; skru av bensinslangen FØR pumpa og sjekk om det kommer bensin der, evt blÄs ned i tanken slik at det blir trykk. Dersom det kommer bensin der, skru denne slangen fast pÄ pumpa igjen, og skru av den fremre slangen pÄ bensinpumpa. PrÞv Ä "starte", kommer det bensin nÄ sÄ virker pumpa.

Dersom det kommer bensin etter 1. operasjon kan det vÊre flottÞrventilen som har hengt seg opp. Kakk litt forsiktig pÄ forgasseren.

Mvh Arve Larsen

Re: Starter ikke...
Lagt inn av: BjĂžrnar Brun (---.bb.online.no)
Dato: August 24, 2008 10:22PM

Hei
Det kommer ikke bensin inn til pumpa. Kan tanken vĂŠre tett. Skal det vĂŠre trykk i tanken? Skal bensin renne inn til pumpa hvis en tar av slangen?

Re: Starter ikke...
Lagt inn av: Amazon121 (---.bb.online.no)
Dato: August 27, 2008 12:09AM

Hei igjen,

da er det flere muligheter. BensinrÞret kan vÊre klemt flatt. RÞret kan vÊre tett av andre Ärsaker enn nevnte. Tanken kan vÊre tom for bensin eller full av skitt slik at noe blokkerer for tilstrÞmmingen til rÞret. ForsÞk Ä lÞsne nipplen som sitter fra rÞret og inn pÄ tanken. Ha pÄ noe som lÞser opp mÞkk og skitt fÞrst. VÊr forsiktig sÄ du ikke bryter av rÞret.

Mvh Arve Larsen

Re: Starter ikke...
Lagt inn av: TC (144.177.50.---)
Dato: August 27, 2008 10:40AM

Hei

Det kan vÊre lurt Ä sjekke bensinrÞret som gÄr fra tanken til pumpa for rust.
Disse rĂžrene har en tendens til Ă„ ruste, sĂŠrlig i bĂžyen over bakakslingen.
Blir det hull i rĂžret vil pumpa suge luft og ikke bensin.
Merk deg at rÞret som regel ruster mest pÄ den siden som vender mot gulvet i bilen, og at skaden derfor ikke alltid er lett synlig.

Mvh TC

Re: Starter ikke...
Lagt inn av: BjĂžrnar Brun (---.bb.online.no)
Dato: September 02, 2008 09:48PM

Hei igjen.
Var under bilen i dag. BensinrÞret sÄ i og for seg helt ut, men var noe "flasset". Skal prÞve Ä lÞsne det fra tanken i morgen, sÄ fÄr vi se. HÄper jeg ikke Þdelegger noe:-( Har et nytt bensinrÞr fra en HGV liggende. Noen som vet om det passer rett pÄ?
BjĂžrnar

Re: Starter ikke...
Lagt inn av: BjĂžrnar Brun (---.bb.online.no)
Dato: September 04, 2008 09:51PM

Har trykktestet rÞr og tank i dag. Tett og fint. Min mistanke er derfor rettet mot den mekaniske bensinpumpen. Har lyst Ä skifte denne ut med en elektrisk. Noen som kan gi et tips om hva som mÄ gjÞres og hvor fÄr jeg kjÞpt en pumpe som passer.
mvh
BjĂžrnar

Re: Starter ikke...
Lagt inn av: BjĂžrnar Brun (---.bb.online.no)
Dato: September 06, 2008 05:58PM

Hei
Da er feilen funnet. Var et hull i siste del av bensinrÞret som er i motorrommet. En mikroskipisk strÄle som sprutet rett pÄ motoren. Skummle greier. Satte pÄ en mekanisk pumpe type 3 og fylte den med drivstoff. Kuttet bort siste del av bensinrÞret. Da trakk den bensin gitt. Takk for svar..
BjĂžrnar



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character C defined in its font.