Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php:217) in /run/tmp/tpl-classic-header-e7490bc519a592f6d58fed7a77cfa712.php-stage2 on line 5 Bytte kamsksel
Motor - Original :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i original utgave 
Bytte kamsksel
Lagt inn av: DIESEL (---.bb.online.no)
Dato: April 06, 2008 09:38AM

MĂ„ toppen av eller er det nok Ă„ ta av vipper og stenger ?

Re: Bytte kamsksel
Lagt inn av: Amazon121 (---.121210.adsl.tele2.no)
Dato: April 06, 2008 10:17AM

Hei.

Toppen mÄ av, du mÄ lÞfte opp ventillÞfterne ogsÄ.

Har hÞrt om de som har brukt magneter for Ä "dra" opp lÞfterne litt, slik at fÄr dratt ut kammen.
Men det kan fort gÄ galt, ved at lÞfterne kan falle av fra magnetene.

BĂžr jo bytte lĂžfterne sammen med kammen.

Az121...

Re: Bytte kamsksel
Lagt inn av: DIESEL (---.bb.online.no)
Dato: April 06, 2008 06:18PM

Ja .....hadde glemt dem der.....har gjort dette for maaaange Är siden men husket ikke fremgangsmÄten

Takk for kjappt svar

Re: Bytte kamsksel
Lagt inn av: DIESEL (---.bb.online.no)
Dato: April 25, 2008 05:41PM

Hvilken kamsksel bÞr jeg sette pÄ for Ä fÄ best mulig drag i motor, ikke turtalls kjÞring, minst mulig giring

Re: Bytte kamsksel
Lagt inn av: kkolsen (---.bb.online.no)
Dato: May 30, 2010 10:58AM

marinekammen til volvo er jo sterk pÄ lave turtall, det gÄr an Ä bytte kam uten Ä ta av toppen,men da mÄ du ta ut motoren og montere den i et dreibart motorstativ,sÄ er det bare Ä snu den pÄ hodet med max klaring pÄ ventiljusteringene

SKIFTE TOPPAKNING
Lagt inn av: Steinar (---.109.34.95.customer.cdi.no)
Dato: April 12, 2011 06:06PM

Noen som vet momentet pÄ topplpkket B20?

Re: SKIFTE TOPPAKNING
Lagt inn av: TCF (---.81-166-153.customer.lyse.net)
Dato: April 12, 2011 07:50PM

Toppen trekkes til i tre omganger.
FÞrst 40Nm, sÄ 80Nm og tilslutt etter 10 min. kjÞring, 90Nm.

Re: Bytte kamsksel
Lagt inn av: Lars BD (---.40-0112-74657210.cust.bredbandsbolaget.se)
Dato: April 14, 2011 08:44PM


Re: Bytte kamsksel
Lagt inn av: Eldar Novak (---.bb.online.no)
Dato: August 19, 2011 08:24PM

Jeg bare slenger ut en vill ide: gÄr det ann Ä proppe alle luftehull til oljedamp ol. og bruke trykkluft og presse ventillÞfterene opp. kansje man mÄ ta av vippearmskammen eller hva den heter. topp dekselet mÄ stÄ pÄ. det er jo faktisk litt jobb Ä ta av toppen,
planing ny topppakning osv.

Re: Bytte kamsksel
Lagt inn av: ODIN (---.bb.online.no)
Dato: August 20, 2011 07:11AM

Eldar Novak Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg bare slenger ut en vill ide: gÄr det ann Ä
> proppe alle luftehull til oljedamp ol. og bruke
> trykkluft og presse ventillĂžfterene opp. kansje
> man mÄ ta av vippearmskammen eller hva den heter.
> topp dekselet mÄ stÄ pÄ. det er jo faktisk litt
> jobb Ă„ ta av toppen,
> planing ny topppakning osv.


Jeg vet noe lignende ble gjort pÄ noen VAG biler pÄ 70--80 tallet, de tok innmaten ut av en plugg, satt pÄ en slange med trykklyftkobling og satt trykk pÄ cylinderen. Da holdt ventil seg oppe nÄr de skulle bytte ventiltetninger. Ikke helt det samme men litt likt.

Re: Bytte kamsksel
Lagt inn av: Tor (90.149.33.---)
Dato: August 23, 2011 11:12PM

Ideen er god men trykket blir det samme over og under lĂžfteren og da er man like langt!

Det kan vÊre en ide Ä lage Ätte stÄltrÄder med en smart krok pÄ som hukes pÄ lÞfteren (prÞve pÄ en lÞs) og trekke dem opp for sÄ Ä lagen en bÞy pÄ stÄltrÄden slik at lÞfterne holde oppe.

Vet ikke om det gÄr, men....

Re: Bytte kamsksel
Lagt inn av: Eldar Novak (---.bb.online.no)
Dato: August 27, 2011 01:25PM

jeg liker det ikke men jeg mÄ bare innrÞmme at du har rett Tor. Du har selvfÞlgelig rett .med stÄltrÄd metoden mener du da Ä bruke det istedet for volvos orginalderktÞy for Ä heise opp ventillÞfteren, antageligvis.
Man mÄ ta av toppen uansett.



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 10 banner class does not have character T defined in its font.