Ny Starter
Lagt inn av: Simon (---.0510.adsl.tele2.no)
Dato: July 23, 2006 11:40PM

Hei.
Jeg kjørte for et år siden i min 67 mod Amazon (Favorit) hjem fra jobb i plaskene regnvær...d jeg kom hallveis stoppet vindusviskerne...så stoppet radioen..så slokknet lysene...så stoppet motoren til slutt...Jeg tauet bilen hjem og fant ut at starteren ikke lenge slo inn...da måtte nesten starteren ha hangd seg opp....Det hender jo me gammle biler.Dermed satte jeg bilen inn i garasjen der jeg skulle resaurere hele vinteren alikevell...men når jeg da er kommet til det satdium å har kjøpt ny starter (På biltema) slår heller ikke denne inn....men her er det to koblingsmuligheter for starten/Switsen..eller den grønne ledingen for å si d sånn...på den gammle er d bare en....jeg har prøvd begge..det slår ikke inn...Jeg koblet plussen fra batteriet til starteren...plussen (To ledninger derfra)går fra starteren og videre opp til....?Strom til tenning og til lys eller tilkoblingen for lys for henger?....Den fjarde er den grønne..eller..starten/switsen...som jag har prøvd på begge av de to mulighetene på starteren...det slår ikke inn..det kommer spenning fram til starteren når jeg vrir om men ingenting skjer...Det fulgte ingen koblings-sjema med den nye.
Er det noen som har kjøpt starter på biltema å hatt det samme problemet?
Eller er det noen som har en idè om hva som kan være galt?

Takker på forhånd for svar

MVH Simon

Re: Ny Starter
Lagt inn av: Lars BD (---.40-0112-74657210.cust.bredbandsbolaget.se)
Dato: August 06, 2006 10:03AM

När du mäter spänning fram till startmotorn är den inkopplad då och är det på den gröna kabeln du mätt?
Om det är dålig kontakt i tändningslåset eller någon kabelanslutning kan man mäta upp full spänning utan belastning men vid belastning sjunker spänningen.
Jämför med ett dåligt batteri som kan ge 12V om man mäter på polerna men då man försöker starta sjunker spänningen 2-10V.

Den extra anslutningen ger sannolikt 12V när startmotorn arbetar och är nog avsedd till förkopplingsmotstånd på en tändspole.

Jag förutsätter att den grova röda +matningen är hel och ovanstående gäller startmotorns solenoid/Switsen (den gröna kabeln).

This forum powered by Phorum.