Motor - Original :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i original utgave 
Motoroverhaling
Lagt inn av: Børge (---.80-203-115.nextgentel.com)
Dato: April 26, 2006 07:13PM

Hei,
Jeg har en B18 motor som har stått stille i 10 år og tydeligvis har tørre pakninger alle veier, for den lekker både olje, bensin og kjøleveske. Motoren går enentlig fint, men den trenger jo da hyppig påfylling av alt mulig. Jeg er helt fersk i faget etter å ha arvet bilen og lurte på om dette er noe en kan fikse selv hvis en ikke har for mange tommeltotter, eller om det er lurest å sette bort. Noen som evt. vet om noen som kan gjøre slikt i Trondheimsområdet, eller evt. om det ville lønne seg å bare kjøpe en "ny" motor?

Takk for svar...

Re: Motoroverhaling
Lagt inn av: THolandsli (---.bb.online.no)
Dato: April 27, 2006 09:51PM

En B18 er ikke verdens vanskeligste motor å overhale. Men det spørs hvor mye penger du vill legge i den da. Noen kaller en motor overhalet bare det er byttet noen pakninger og lagerskåler. Men ei full overhaling innebærer boring, slipig av veiv, nye stempler osv... Da drar det ivei med 5 sifret beløp. Så du må nesten vurdere utifra hva bilen er verdt.

I Trondheim så har Cylmo AS stort delelager med B18/20 deler etter forsvarets båndvogner. Du kan høre med dem.

Re: Motoroverhaling
Lagt inn av: Børge (---.ed.ntnu.no)
Dato: April 28, 2006 08:00AM

Mange tusen takk!
Jeg tror vel ikke egentlig bilen er verdt en full overhaling. Regner vel med at utskiftning av pakninger og lagerskåler blir nødt til å holde kjenner jeg lommeboka mi rettsmiling smiley

Re: Motoroverhaling
Lagt inn av: THolandsli (139.164.130.---)
Dato: April 28, 2006 08:21AM

Husk å byte stempelringer samtidig også, og gjerne hon sylinderløpene.

Re: Motoroverhaling
Lagt inn av: Børge (---.80-203-115.nextgentel.com)
Dato: May 01, 2006 10:36PM

Hei igjen.
Er ikke så kjent med honing av sylinderløp. Innebærer det sliping eller pussing eller ingen av delene? Er det sånn en kan få til selv?

Re: Motoroverhaling
Lagt inn av: v1149 (---.bb.online.no)
Dato: September 04, 2014 04:45PM

Hei, jeg har en 1965 mod B 18 som trenger en full overhaling - noen som vet hvor jeg kan få hjelp til dette i Østlandsområdet ?



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character X defined in its font.