Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php:217) in /run/tmp/tpl-classic-header-e7490bc519a592f6d58fed7a77cfa712.php-stage2 on line 5 Problematisk giring
Motor - Original :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i original utgave 
Problematisk giring
Lagt inn av: oystein (---.idi.ntnu.no)
Dato: April 24, 2006 04:58PM

Hei,

Jeg er en gansge fersk Amazonentusiast som har fÄtt litt problemer med giringen pÄ min Amazon. Den er vrien Ä fÄ i 1. gir. Hvis man girer til 1. nÄr bilen er i bevegelse rett fÞr man stopper gÄr det an Ä lure inn en lett giring. StÄr bilen stille er det tungt Ä fÄ inn 1. giret. Man mÄ legge litt kraft i det. For Ä sette bilen i revers mÄ motoren vÊre av. Hvis ikke slÄr det i tannhjulene, akkurat som om man hadde prÞvd Ä gire uten Ä trykke inn clutchen.

Jeg har prÞvd Ä justere clutchpumpa under bilen uten videre hell, og sjekket at det ikke er luft i systemet. Jeg har fÄtt litt forskjellige og motstridende tips, sÄ lurer pÄ om det er noen her som vet hva det kan vÊre.

Det som hadde vÊrt helt supert er om det er noen i TrondheimsomrÄdet som kunne tenke seg Ä vÊre med og ta en titt pÄ bilen.


Re: Problematisk giring
Lagt inn av: Gisle (---.infonet.com)
Dato: April 25, 2006 03:47PM

Hei.

Jeg hadde samme problemet med min amazon det fĂžrste jeg hadde den. Den var tung Ă„
fÄ i gir, og reversen gikk ikke uten at motoren var av. Mitt problem lÄ i hydraulikken pÄ
cluthen. Det var tilsynelatende vĂŠske i systemet, men den var gammel og pakningene var
slitt sÄ det ble ikke nok trykk i nÄr clutcpedalen ble trykket inn.

Det kan jo vĂŠre at du har et problem oppi girkassa, men jeg vil mene at det er stĂžrre
sannsynlighet for at det er clutchen som ikke frir helt nÄr pedalen trykkes inn. Det er iallefall
lettere Ä gjÞre noe med hydraulikken pÄ pedalen fÞrst fÞr girkassa evnt. tas ut.

mvh
Gisle

Re: Problematisk giring
Lagt inn av: oystein (---.idi.ntnu.no)
Dato: April 26, 2006 08:44AM

Takk for tipset, det skal jeg prĂžve.

Vet du hva slags vÊske som skal pÄ?


-Øystein

Re: Problematisk giring
Lagt inn av: Gisle (---.infonet.com)
Dato: April 27, 2006 10:57AM

Det er bremsevÊske som brukes pÄ clutchpedalen. Den trenger ikke Ä tÄle
hÞy temperatur. Jeg tror det finnes bremsevÊske som ikke er sÄ skadelig for
hender osv. Ellers er bremsevÊske ikke sÄ bra Ä fÄ pÄ hender.

mvh
Gisle

Re: Problematisk giring
Lagt inn av: Lars BD (---.40-0112-74657210.cust.bredbandsbolaget.se)
Dato: April 28, 2006 05:59PM


Re: Problematisk giring
Lagt inn av: Simon (---.0510.adsl.tele2.no)
Dato: May 28, 2006 06:31PM

Hei.Eg o hadde d sama probleme i fjor sommar.D viste seg at hovedclush-sylinderen var slitt sÄ kje kjÞpte en ny.Fungerer perfekt nÄ...



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character F defined in its font.