Motor - Original :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i original utgave 
Oljeforbruk/røyk
Lagt inn av: Håvard Lunøe-Nielsen (---.111.23.010.chello.no)
Dato: November 10, 2005 10:15AM

Hei. Har en '67 amazon med B18 og har et lite problem. Som så mange andre har jeg et høyt oljeforbruk, og i samtidig som at den ryker inn i cupéen i f.eks. oppoverbakker. Men det er, slik jeg ser det, veldig godt drag i bilen. Tyder dette på slitte stempelfjærer eller kan feilien være langt enklere (pakning/ventilator evt)? Spør gjerne om spørsmål som kan gi mere info som jeg ikke kommer på i farta.
Med vennlig hilsen
Håvard Lunøe-Nielsen

Re: Oljeforbruk/røyk
Lagt inn av: Arve Larsen (---.bb.online.no)
Dato: November 10, 2005 07:35PM

Heisann..

Har du lagt merke til om det ryker blått av eksosen, når motoren går på tomgang, ruses opp eller etter at du har kjørt i utforbakke og gir gass i bunn???
Hvis noe av dette er tilfelle, så tyder det på at den forbrenner olje. Enten kommer oljen via stempelringer eller ventiltettninger. Men da pleier det ikke å komme røyk inn i coupèen, så lenge eksosanlegget er i orden??
Har du sett etter om det er oljelekkasjer fra motoren din??
Det er litt rart at det skal begynne å ryke inn i Coupèen i motbakke. Lurer litt på om det da kan komme olje fra evt. en lekkasje som treffer eksosmanifoild eller eksosanlegget og blir brent opp der???

Hilsen Kim...


Re: Oljeforbruk/røyk
Lagt inn av: Håvard Lunøe-Nielsen (---.111.23.010.chello.no)
Dato: November 11, 2005 07:55AM

Hei!
Nei, den slipper ingen "bombe" etter å ha bremset på 4. nedoverbakke o.l., men den ryker jo av eksosen når den blir "pushet". Eksosanlegget har jeg gått over og er i fin forfatning, heller ikke er det lekasje i noen stor grad. Det som kan nevnes er at man kan se det komme røyk ut fra motorventilatoren når jeg gir gass og at det også kommer røyk/oljedamp fra oljepåfyllingslokket. Ved at man står stille og rsuer eller evt. slurer litt på clutchen for å få kompresjon.

-håvard



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character M defined in its font.