Motor - Original :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i original utgave 
Bensinpumpe
Lagt inn av: Simon (---.no.powertech.net)
Dato: March 11, 2005 02:52PM

Hei jeg har hatt et lite problem å strevd med i det siste og lurte på om noen kunne hjelpe meg med tips.
Min Volvo Amazon 1967mod med b18 motor har stått ute i vinter men presending over seg.
Da jeg skulle starte den var det klart at jeg hadde fått vann i bensinen(I tanken).Jeg tappet tanken og fylte på ny bensingrinning smileya startet den umiddelbart og startet vær dag etter det....men etter om lag en uke ville den plutselig ikke starte lenger.Jeg fant ut at den ikke fikk bensin..Bensinpumpa pumper ikke bensin.Jeg demonterte pumpa for og sjekke den.Jeg fant ingenting galt med den.Jeg satte slangen fra sugesiden på pumpa i en flaske med bensin og pumpet for hånd....da funkerte den helt fint.Men hvar er det DA...som er galt???Hva er det denne pumpa går på?Er det veiven som driver den?Er det noen som har opplevet det samme?Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro...er det pumpa?Er det bare tett til tanken eller er det mer innviklet enn som så?

Re: Bensinpumpe
Lagt inn av: kim (---.telenor.se)
Dato: March 16, 2005 03:58PM

Hei.

Pumpa blir drevet av kammen, en eksentrisk knast på kammen som løfter opp armen på pumpa.
Er det slakk i armen, opp og ned?? Hvis ja, så er det mulig at pumpa er slitt.
Du kan også blåse opp bensinrøret bakover til tanken, for å være sikker på at det ikke er tett.

Kim..


Re: Bensinpumpe
Lagt inn av: amazondoktorn (---.bb.online.no)
Dato: June 25, 2005 10:44PM

noe av det samme hendte meg i våres da jeg skulle ta ut en av amazonene for en liten vårtur, holdt på i flere timer. fant til slutt ut at slangen inn i pumpa var sptukket og sugde luft istede for benzin fra tanken.



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character N defined in its font.