Motor orginal
Lagt inn av: Frode (80.232.73.---)
Dato: November 22, 2004 03:47PM

jeg lurer på om min motor er orginal? Den sitter i en 70 modell, og har to Stromberg forgassere i tillegg til en kvassere kam. Har lurt på om dette er en B20 b, men har ikke nok greie på det.
Bilen har 121 -emblem. Grunnen til at jeg tror den er orginal er at det er forholdsvis lite km. på bilen. Det er sikkert mange som kan avkrefte eller bekrefte dette med litt info fra meg?

Re: Motor orginal
Lagt inn av: Amazon_66 (---.adsl.tele2.no)
Dato: December 04, 2004 05:17PM

Det skal vel gjerne stå på blokka på sjåførsiden ka det er slaks type motor....Prøv bare å kike så finn du det sikkert ut..



Amazon "66
Nordland/Norge

Re: Motor orginal
Lagt inn av: Arnt Willy Aardal (---.bb.online.no)
Dato: January 16, 2005 09:03AM

Kombinasjonen B20 og to Stromberg-forgassere er ikke vanlig og jeg tror nok at dette er noe som er bygget om i ettertid. Sporten har to SU-forgassere, men for å klare strenge amerikanske krav til eksos fikk USA-utgaven to Strombergforgassere. Eksporten til USA opphørte med 68-modellen og det er derfor ikke levert Amazoner med B20 med 2 Stromberg-forgassere.

En annen ting du kan sjekke ut er om det virkelig er en Sport. Emblemet på skjermen er en indikasjon på at dette er en standardutgave (Special). På torpedoveggen over varmeapparatet i motorrommet finner du en rekke tall innstanset, og om det er en Sport skal den første tallserien være: 133341, og da skal bilen originalt ha motoren B20B med 2 SU-forgassere. Står det derimot 131341 (hvilket jeg tror) er bilen en Special (den vanligste utgaven av Amazon) , og den skulle da origianlt hatt en Stromberg-forgasser og originalmotoren blir da en B20A.

This forum powered by Phorum.