Motor - Original :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i original utgave 
Startvansker b20
Lagt inn av: amazoni68 (---.229.202.84.customer.cdi.no)
Dato: July 18, 2012 08:11PM

Hei - Har en Amazon 68 hgv med en b20 motor som ikke vil starte. hÄper jeg kan fÄ hjelp her.

Gikk greit for en uke siden, litt ventil bank og smÄfusking. Sjekket pluggledninger og fant irr. Skiftet pluggledninger og plugger (fikk BP6es plugg ) motoren startet og virket som fÞr...
KjÞrte sÄ 4 -5 km i varierende fart og sÄ stanset motoren og ville ikke starte. Virket som den ikke fikk bensin. Den var og ganske varm.Var heller ikke noe bensin i bensinfilter.

Har gjort fĂžlgende etter jeg fikk slept meg hjem:

Sjekket bensinpumpe, skiftet bensinfilter, skiftet fordelerlokk og rotor ( der var sot og noe olje i fordeler), sjekket og fylt pÄ en halv teskje olje i forgasser (zenit), sjekket tenningsrekkefÞlge, skiftet plugger til BV6HS plugg 3 og 4 var sotet og vÄt og det virker som om den ikke vil tenne pÄ de sylinderne, har gnist. Ved startforsÞk kommer det en etter tenning. Ja - der er bensin pÄ tanken.FÄr start ved et litt gasspÄdrag, gÄr ugjevnt og dÞr hvis jeg slipper gassen...

Noen som har noen teorier til en vestlending som ikke er for motorkyndig....


Frode



Oppdatert 1 gang(er). Siste gang oppdatert 07/18/2012 08:43PM av amazoni68.

Re: Startvansker b20
Lagt inn av: hclande (---.84-49-161.nextgentel.com)
Dato: July 28, 2012 10:23PM

for meg hĂžrres det ut som det er tenningsrekkefĂžlgen som er feil.

Re: Startvansker b20
Lagt inn av: Tor (---.90-149-141.nextgentel.com)
Dato: September 05, 2012 11:38AM

Har du sjekket stifteÄpningen?
0,4 mm nÄr kansten er pÄ topp - maks Äpning pÄ stiften..



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character E defined in its font.