b20E
Lagt inn av: stein øverby (---.bb.online.no)
Dato: October 09, 2011 09:40PM

har en b20e som er litt lei å starte når den er kald, hva skyldes dette.

Re: b20E
Lagt inn av: TCF (144.177.50.---)
Dato: October 10, 2011 10:27AM

Mest sansynlig ett av to: sensoren på kjølevannet er gåen eller mistet kontakten, eller så er det kaldstartventilen som er gåen eller hengt seg opp.
Du skriver ikke i detalj hvilket sprutsystem det er snakk om, men E-motorene kom vel med Bosch mekanisk eller elektronisk. De gamle elektroniske er noe beryktet.

TC

Re: b20E
Lagt inn av: stein øverby (---.bb.online.no)
Dato: October 10, 2011 05:49PM

dette er en motor med mekanisk innsprut.

Re: b20E
Lagt inn av: TCF (144.177.50.---)
Dato: October 11, 2011 10:22AM

På det mekaniske CI-systemet fins det kaldstartventil (ekstra dyse på manifold), termotidgiver (styrer kaldstartventil) og det svenskene kaller tilsatsluftslid som slipper ekstra luft forbi gasspjeldet under oppvarming for å gi høyere tomang.
Pri èn bør være å sjekke at disse komponentene virker som de skal.

Re: b20E
Lagt inn av: stein øverby (---.bb.online.no)
Dato: October 13, 2011 10:40AM

noen som kan forklare hvor den ditter og hvordan den ser ut. er det koblet strøm på den.

Re: b20E
Lagt inn av: TCF (144.177.50.---)
Dato: October 13, 2011 11:33AM

Ja, disse komponentene er elektriske.
Det beste er å laste ned verkstedhåndboken til CI-systemet, der står det en hel del om feilsøking på systemet.
Håndbøkene ligger tilgjenelig på nett.
Sjekk ut denne siden: [www.volvoamazonpictures.se]

TC

Re: b20E
Lagt inn av: stein øverby (---.bb.online.no)
Dato: October 15, 2011 02:31PM

noen som veit hvor det er å få tak i deler til innsprute på disse motorene.

This forum powered by Phorum.