Motor - Original :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i original utgave 
Bytte bensinrør?
Lagt inn av: larseki (---.eidsiva.net)
Dato: April 22, 2011 11:20PM

Vurderer å bytte bensinrøret fra tank til motorrom på min ´69 HGV.
Har noen spørsmål i den anledning:

1 Hvor får jeg tak i rør?
2 Er det mye jobb?
3 Trenger jeg spesialverktøy?

Re: Bytte bensinrør?
Lagt inn av: TCF (---.81-166-153.customer.lyse.net)
Dato: April 25, 2011 09:05PM

Ikke dumt å bytte røret siden de gamle ruster, og da særlig på den siden som ikke er synlig.

1 Kobberrør selges som metervare flere steder som f.eks. Feil-, Øh, Biltema som har i 5m lengder.

2 Ikke vanskelig, skru av alle klemmene som holder det gamle røret røret (og noen steder også bremserørene) på plass, og fjern det. Kobberrør kan lett bøyes og formes likt det gamle. Det eneste som er litt klønete er at røret ikke kan formes ferdig før montering siden det må trekkes over staget til håndbrekket.

3 Du trenger utstyr til å krave (lage flens) røret der det kobles på tanken (husk å ta vare på den gamle fittingen og tre den på det nye røret før kraven lages.
Om du ikke har tilgang på flenseverktøy selv, eller vil kjøpe, går det ann å spørre pent på et verksted om de kan krave røret for deg på forhånd.

Lykke til.

Re: Bytte bensinrør?
Lagt inn av: Eldar Novak (---.bb.online.no)
Dato: August 19, 2011 10:07PM

Eller så går det ann å la nippelen fortsatt sitte fastskrudd i tanken. og kutte den ca. 5 cm. fra tanken og skjøte med en stump bensinslange og to slangeklemmer.
Tror faktisk noen nymoderne biler faktisk har drivstoffrør av nylon.

Ditt navn: 
Emne: 
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically. If the code is hard to read, then just try to guess it right. If you enter the wrong code, a new image is created and you get another chance to enter it right.
This forum powered by Phorum.