Motor - Original :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i original utgave 
Sette på plass fordeler?
Lagt inn av: PS81 (---.banetele-cust.com)
Dato: March 14, 2009 10:00PM

Jeg har kjøpt meg en B18 motor uten fordeler, har nå skaffet en fordeler som skal settes på plass.. Men er ganske grønn på området.

Er det noen som kan forklare veldig grundig fremgangsmåten, eller er det noen som veit av ei nettsie med forklaring og helst bilder. Og det må være på Norsk eller Svensk..
Har funnet ei på engelsk men fatter ikke et kløyva ord.
Takker så mye for alle svar
Mvh PS

Re: Sette på plass fordeler?
Lagt inn av: TC (144.177.50.---)
Dato: March 17, 2009 09:26AM

Hei

For det første ligger nye godt stoff på www.volvoamazonpictures.se.
Her finner du instruksjonsbøker, servicemanualer og mye annet.'

På den annen side er det ikke mye hokus-pokus å få på plass en fordeler.
Dersom fordelerdrevet ikke har vært ute, og ellers er korrekt montert, er det bare og putte fordeleren ned i blokka, vri på rotoren til medbringeren får tak og sette fast. medbringeren er asymetrisk og passer bare èn vei.
Har fordelerdrevet vært ute blir det litt mer plundrete, men ok.
Tørn motoren til sylinder nr.1 står på øvre dødpunkt, klar for tenning (annenhver runde vil den stå feil) .
man ønsker da slippe på plass fordelerdrevet slik at når fordelere kommer på plass, peker rotoren mot tennkabelen til sylinder 1.
Det beste er å prøve seg litt fram når man slipper fordelerdrevet ned siden det ikke glir rett ned , men roterer en del på vei ned når det tar tak i drevet på kammen. Blir det feil er det bare og trekke drevet forsiktig opp igjen med en nebbtang, vri det noen grader, og prøve igjen.
For og gjøre det hele ekstra klønete må du òg passe på at enden av fordelerdrevet kommer helt ned slik at det passer inn i medbringeren til oljepumpa.

TC

Re: Sette på plass fordeler?
Lagt inn av: PS81 (---.banetele-cust.com)
Dato: March 17, 2009 09:14PM

Tusen takk for svar TC det kom i seneste laget for nå der den satt på plass. Men ettersom jeg har skifta bunnpanna og oljepompa så har jo alt det der vært flytta på, men hvor fordeler drevet står e jo ikke nøye.. så lenge det tar nerri medbringeren, mener jeg.
Men fordeler er i alle fall satt ned på øvre dødpunkt på sylinder 1. så takk takk winking smiley



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character G defined in its font.