Motor - Original :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i original utgave 
Hvilken b20
Lagt inn av: adoniz (---.238.16.62.customer.cdi.no)
Dato: August 12, 2009 07:47PM

Hvordan ser man forskjell pÄ b20 a/b?

Re: Hvilken b20
Lagt inn av: Lars BD (---.40-0112-74657210.cust.bredbandsbolaget.se)
Dato: August 12, 2009 08:02PM

Om det Àr frÄgan om en komplett original Amazonmotor sÄ Àr B20B utrustad med dubbla SU HS6 (flottörhuset pÄ sidan) medan B20A endast har enkel Stromberg. Blocken Àr annars mÀrkta med ett 6 siffrigt delvis gjutet och delvis stÀmplat detaljnummer som redovisas i reservdelskatalogen. Ofta har dubbla förgasare blivit ersatt med enkel och tvÀrt om, dÀrför sÄ Àr enda möjligheten att fÄ reda pÄ vilken motor det ursprungligen Àr att kontrollera detaljnummret. En A-motor kan vara ombyggd till en B sÄ att bara titta pÄ förgasarna kan medföra en felaktig identifiering.

Re: Hvilken b20
Lagt inn av: Amazon121 (---.bb.online.no)
Dato: August 12, 2009 08:03PM

Hei.

I hovedsak sÄ kan man se det ved at en A har en enkel forgasser og en B har to enkle forgassere.
Men det er fort gjort Ä sette to forgassere pÄ en A motor, slik at det ser ut som en B motor men da stemmer ikke alt i motoren, feks. kammaksel og komp. osv.

Det skal vÊre mulig Ä finne ut hva slags motor dette er fra fabrikk ved Ä lese av serienr. pÄ blokka, men jeg vet desverre ikke om noen som har en slik tabell.

Mulig kansje redaktĂžren av NVAK sitt blad vet om noe?

Az121...

Re: Hvilken b20
Lagt inn av: adoniz (---.238.16.62.customer.cdi.no)
Dato: August 12, 2009 09:54PM

Grunnen til at jeg spĂžrr om dette er at jeg skal gjennomfĂžre en overhaling (muligens en lett trim) ilĂžpet av vinteren, og dele-dealeren sier at a og b har forskjellige toppakninger..

Men deleleverandĂžr finner vel hviken motor det er ut ifra motornr.



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character 7 defined in its font.