Motor - Original :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i original utgave 
Ulelyd
Lagt inn av: Marius (---.34.36.216.customer.cdi.no)
Dato: April 19, 2009 09:29PM

Hallo

Jeg har en ulelyd i en B20B som jeg ikke har funnet årsaken til enda. Har fått tips om å sjekke spjeldene i manifolden fra en dreven mekker (miljømanifold)

Har noen der ute opplevd ulyd fra disse spjeldene?

Lyden kommer ikke fra Dynamo, Vannpumpe, Bremsekraftforsterker eller viftereim. Lyden kommer når jeg slakker på gassen, og motoren har blitt varm. Når motoren har pådrag er det ikke en lyd.
Har lytta med stetoskop på hele motoren uten resultat.
Har prøvd å spraye startgass rundt innsug/gassere for å sjekke om den drar falskluft.

Re: Ulelyd
Lagt inn av: Lars BD (---.40-0112-74657210.cust.bredbandsbolaget.se)
Dato: April 20, 2009 11:23AM

Utan att veta vilken typ av oljud det är så kan man misstänka något som är bristfälligt fastsatt tex en vibrerande klamma på avgassystemet (eksosanlegget). Den typen av vibrationer kan vara svåra att lokalisera så undersök alla liknande detaljer, luftfiltret och stag till förgasarna är också tänkbara felkällor.

Lagt inn av: Marius (---.istad.no)
Dato: April 20, 2009 04:41PM

At slike lyder er vanskelig å lokalisere er helt sikkert.
Lurer på om jeg skal prøve å ta av spjeldene inne i manifolden, og samtidig gi gasserne nye pakninger. På sommeren vil det vel ikke ha noen praktisk betydning om spjeldene er borte.

Lagt inn av: Marius (---.customer.cdi.no)
Dato: May 10, 2009 08:18PM

Spjeldene i innsuget var fjernet fra før. Skal prøve noen andre forgassere å se om det er de som bråker.

Kanskje litt rart om det er gasserne som lager lyden siden den ikke kommer før motoren ha blitt varm, men får hvertfall eliminert det da hvis lyden fortsatt er der.

Jeg er veldig takknemlig for forslag til feilsøking.

[www.nvak-mn.org]

Lagt inn av: Marius (---.37.34.95.customer.cdi.no)
Dato: May 14, 2009 10:38PM

Har skaffet meg 2 SU HS6 som jeg skal teste, men de har stått på et normalt innsug. Staget mellom gasserne tar borti manifolden.
Det jeg tenker å gjøre er å bygge ut med bakelittskiver slik at jeg får klaring til manifolden, men da trenger jeg lengre pinnbilter til gasserne.

Hvilken størrelse er det på disse pinnboltene?
Det er noe tomme greier, men hva?

[www.nvak-mn.org]

Lagt inn av: Erik (---.80-202-41.nextgentel.com)
Dato: May 16, 2009 11:54AM

tror det er 3/8 som er 9.5noe eller så er det 7/16 som er 11.noe
har ikke målet men føler det stemmer med en av de i alle fall. =)
(not the best answer ha ha)

Dato: May 24, 2009 11:14PM

Nyckelgreppet på muttrarna är 1/2" och gängan är 5/16"UNC (ca 8mm).

Dato: May 26, 2009 08:37AM

Takk for svaret. Finnes det noen oversikt over boltedimensjoner på Amazon, og hvor de er?

Prøvde de andre gasserne i går. Lyden er fortsatt den samme. Neste blir å ta av innsug/eksos manifolden og gi den nye pakninger.

Dato: May 26, 2009 10:26PM

Här finns många av artikelnummren översatta till dimensioner ytbehandling och materialkvalite. [volvo1800pictures.com]

Dato: May 28, 2009 09:01AM

Det har vært en nisse å mekka der før. Guidehylsene for innsuget manglet.
Lyden ble borte når jeg skiftet pakning og monterte nye hylser smiling smiley

En stor lettelse å finne feilen. Det har vært mange kyndige mekkere å lytta på bilen uten å komme med noe svar.

http://www.nvak-mn.org/forum/download/file.php?id=28

Ditt navn: 
Emne: 
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically. If the code is hard to read, then just try to guess it right. If you enter the wrong code, a new image is created and you get another chance to enter it right.
This forum powered by Phorum.