Motor - Original :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i original utgave 
Motor som ikke vil gå
Lagt inn av: Sigbod (---.soffk.no)
Dato: November 21, 2005 06:56PM

Hei !! Har en B18 med Strømberg forgasser. Bilen har gått bra de to siste åra (5-6000 km) I det siste har eg ved et par anledninger opplevd å kunne starte motoren men når eg trykker inn gassen er det ikke noe kraft i motoren. Kan justere gassen opp og ned noen ganger før moteren slokner.Likeledes slukner motoren ganske kjapt dersom bilen går på tomgang. Starter uten problem etterpå. Første gangen dette skjedde lot eg bilen stå i 3-4 timer og da startet den igjen. Nå får eg knapt lirket den ut av garasjen. Når man setter bilen i gear og skal løse den så slukner motoren. Synes dette er merkelig. Først trodde eg det var kondens som var årsaken, men har brukt noe kondensfjerner og bedre hardet ikkje blitt. Kan vel like gjerne vere bensintilførsel /tenning ?? Har hatt noen problemer å få start etter 10-15 min stopp etterlengre køring Noen sammenheng her eller ? Er det noen som har erfaring med dette fenomenet.

Sigmund Bødal

Re: Motor som ikke vil gå
Lagt inn av: kim (---.bb.online.no)
Dato: November 22, 2005 05:34PM

Heisann..

Har du sjekket membranen i forgasseren din???
Hvis den har røket så blir det ikke vakum nok i forgasseren til å løfte stemplet..
Sjekk dette først. Det kan jo også være noe med tenningen, men da vil jeg tro den hadde "tatt" gassen noe bedre..?
Når det gjelder at den er vanskelig å starte etter at den har stått i 10-15min, så kan det være at flotørventilen eller flotøren i forgasseren henger/er slitt.

Kim...

Re: Motor som ikke vil gå
Lagt inn av: Sigbod (---.soffk.no)
Dato: November 22, 2005 07:06PM

Takk for det Kim. Sjekker det ut eg. Er det vanskeleg å skifte membran. Har skrudd en del bil men har ennå ikkje vore ned i ein Strømbergforgasser. Evt sliten flotørventil finnes den i rep.sett eller ?

Sigmund

Re: Motor som ikke vil gå
Lagt inn av: kim (---.bb.online.no)
Dato: November 22, 2005 11:58PM

Hei igjen..

Nei det er ikke vanskelig å skifte membran. Ta bort oljelokket for forgasseroljen. Sru av de 4 skruene som holder lokket på forgasseren, da kommer du ned til en returfjær og stempel med membran.
Membranen er srudd fast i stemplet med 4 skruer. OBS, legg merke til at membranen skal sitte en spes. vei. Membranen har en "vorte" i kanten av gummien som skal passe i et spor i stemplet. Det samme gjelder der hvor membranen ligger i forgasserhuset også..
Er ikke helt sikker på om flotørventilen er å få i rep.sett?? Men den er å få ny.
Ta gjerne kontakt med en av annongsørene som selger deler, ang. dette.

Kim...


Re: Motor som ikke vil gå
Lagt inn av: Sigbod (---.soffk.no)
Dato: January 18, 2006 07:35AM

Hei ! Bilen gikk mye bedre med ny membran ja. Likevel er det et problem som eg tror er forgasserrelatert. Etter at eg har skiftet membran og bilen har stått et par dager så vil den ikkje starte. Derimot har eg prøvd å skru opp forgasseren og berre løfta den opp for så å sette den på plass igjen. Da starter den med en gong. Bilen går deretter kjempefint, men ved stopp for rødt lys osv må eg sitte å gi gass ellers så slukner han. Virker som om bilen ikkje får nok bensin i slike situasjoner. Er det et mogleg flotørproblem eller ......

Re: Motor som ikke vil gå
Lagt inn av: jonas (148.122.219.---)
Dato: June 20, 2006 10:22AM

hei.. prøv å bytt forgasser.... da går den mye bedre..

Re: Motor som ikke vil gå
Lagt inn av: Johan B. (---.32.eidsiva.net)
Dato: March 23, 2007 11:08AM

På noen forgassere sitter det en liten messing-sil foran flottør-ventilen.Hvis den er nesten tett kan jeg love deg høyt blodtrykk bak rattet.Store variasjoner i nivået i flottørkammeret tar kjøregleden fra deg.Jeg har vært ute for dette med flere biler,bl.a. Volvo 164 ,1970mod. og Opel Rekord 1986mod.Stromberg-forgassere er levert både med og uten denne silen.



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character T defined in its font.