Motor - Original :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i original utgave 
Temperaturmåler
Lagt inn av: cato (193.214.122.---)
Dato: March 10, 2007 06:41AM

Har byttet motor i min 1969 amazon, i den nye motoren var det elektronisk måler til temperaturen. Er det noen som har ett tips om det er mulig å få liv i det originale instrumentet? El om jeg bare må sette inn en ekstra måler?

Re: Temperaturmåler
Lagt inn av: Lars BD (---.40-0112-74657210.cust.bredbandsbolaget.se)
Dato: March 10, 2007 04:07PM

Original temperaturmätare är mekanisk och kan inte kombineras med en elektrisk givare.
Är det fel på originalmätaren du redan har i bilen?
Den givaren passar i nya motorn.

Re: Temperaturmåler
Lagt inn av: cato (---.bb.online.no)
Dato: March 10, 2007 09:32PM

Ja, motoren er byttet til b-20 fra en 142 73-74. Det finnes ikke nå elektronisk instrument som passer i det originale speedometre? Hadde vært kjekt å sleppe den ekstra temperaturgiveren.

Re: Temperaturmåler
Lagt inn av: sol (139.164.130.---)
Dato: March 12, 2007 02:20PM

Jeg har akkurat vært igjennom dette problemet. Åltså: elektronisk temp giver kan du aldri få inn i det orginale speedometeret. Bare glem det. Den Orginale tempgiveren din hvis den fungerer: hvis du ikke har klippet av det gamle kobberrøret slik jeg gjorde, veldig dumt av meg. ny orginal koster 1800 kr.brukt 800-1000. Er det gamle røret helt og tett og koblet til den gamle giveren somskal ned i blokka er det bare moro,hvis ikke kan du bare åpne lommeboka å kjøpe etnytt eller lete på brukmarkedet. lykke til Den gamle tempgiveren er fylt med eter og varmer opp nede i beholdereni blokka og trykker opp eteren tilen slags føler i det gamle tempgiveren og viser tempen.winking smileywinking smiley

Re: Temperaturmåler
Lagt inn av: cato (193.214.122.---)
Dato: March 12, 2007 02:24PM

Takker for svaret! Får bare begynne å leite da! er det ett kobberrør som går på speedometret og? Ser ut som jeg har en stålomspunnen slange som er slitt av, hvist ikke det er en strømpe som ska være utpå røret?

Re: Temperaturmåler
Lagt inn av: Marius (193.212.162.---)
Dato: March 12, 2007 02:58PM

Hei!

Jeg har også dette problemet, da jeg har en elektrisk føler på min b20. Åssen fungerer den måleren i bilen? Går den på vann eller temp eller noe?

Og åssen kan jeg få den til å virke? Forrige eier har satt på kabelsko på enden av denne tykke kobber ledingen eller rør eller hva det er, og regner med at det ikke stemmer?

Bilen min er en 67mod Amazon med b20 motor, men veit ikke årsmodell.


Mvh Marius

Re: Temperaturmåler
Lagt inn av: Knut Tidemann (---.bb.online.no)
Dato: March 12, 2007 09:03PM

Har kjøpt noen brukte tempmålere selv på bruktmarkeder og betalt 100-250 pr stk.Så en prisantydning på 800-1000 virker altfor høyt.Lykke til!!!!

Re: Temperaturmåler
Lagt inn av: sol (---.bb.online.no)
Dato: March 13, 2007 06:45PM

Det er mulig det er rimeligere tempmålere å få tak i en det jeg klarte å fremskaffe .100-250 kr er et kjempekjøp, men hvis en skal bruke amazonen straks er det å ikke ha temperatur måler meget ubehagelig,og da vokser ikke temp målere på trær. Til deg som hadde en stålomspunnen strømpe som er slitt av,beklager men da er den ødelagt. Den lar seg reparere av et firma i Oslo ,men dette er dyrt.Hvis kobberrøret er slitt av må hele systemet tømmes for for væske og hver loddeskjøt åpnes.Deretter må det fylles ny væske på og alle skjøter må loddes på nytt . Alt må være skvær tett ellers fungerer det ikke. Dette må gjøres av folk somhar greie på instrumenter ol. Kan en få tak i brukt er det beste. OBS.Ved kjøp av brukt . Test den først. Legg den i et kokekar,og når vannet koker stiger måleren.thumbs downthumbs downwinking smileywinking smiley

Re: Temperaturmåler
Lagt inn av: cato (---.bb.online.no)
Dato: March 13, 2007 09:21PM

Takker for mange gode tips. Men er det noen som har vært i kontakt med speedometer servise for ombygging av originalt måler til elektronisk? Og hva det evt koster?

Re: Temperaturmåler
Lagt inn av: Knut Tidemann (---.bb.online.no)
Dato: March 14, 2007 06:10PM

Satte inn en tempmåler fra 73 140 i en amazon,tok løs tempmåleren i innstrumentet til 140en og tilpasset dette.Fungerte helt ok,men jeg synes de mekaniske er mye artigere så etter at jeg fikk tak i en brukt orginal ble den elektroniske byttet ut.Men er du litt fingerferdig så får du til dette,selv om det er litt tilpasningsarbeid.

Re: Temperaturmåler
Lagt inn av: john (---.bb.online.no)
Dato: March 15, 2007 05:50PM

Hei jeg har en måler som ikke funker i min 62mod amazon allt er heilt ,rør etc. hva er gale hvordan teste hva som er gale?

Re: Temperaturmåler
Lagt inn av: Lars BD (---.40-0112-74657210.cust.bredbandsbolaget.se)
Dato: March 15, 2007 07:20PM

Allt är inte helt utan det finns en liten skada där innehållet (etern) har läckt ut.
Det enda test man kan göra är att doppa givaren i kokhett vatten och se om mätaren gör ett rimligt utslag.



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character 4 defined in its font.