Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php:217) in /run/tmp/tpl-classic-header-e7490bc519a592f6d58fed7a77cfa712.php-stage2 on line 5 Planet B-20 topp på B-18.
Motor - Original :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i original utgave 
Planet B-20 topp på B-18.
Lagt inn av: Arve T. (---.0501.adsl.tele2.no)
Dato: June 15, 2005 10:24PM

Hei er det noen av dere som har noe erfaring ang hvor mye jeg bør plane et B-20 topplokk for og få en fornuftig kompresjon på en B-18? Takker for alle ideer.

Re: Planet B-20 topp på B-18.
Lagt inn av: Arne Grønstad (---.82-134-55.bkkb.no)
Dato: June 20, 2005 05:02PM

Hei Arve T,

Mitt svar/resonnement er basert på følgende faktum om høyden på de forskjellige B20 toppene:

B20A - 86,7 mm
B20B - 86,7 mm
B20E (tidlig) - 84,8 mm
B20E (sen) - 85,5 mm
B20F - 87,0 mm

Du opplyser ikke hvilken B20-topp du har, men hvis du har en B20A topp vil jeg anbefale at du planer den 2 mm, slik at total høyde blir 84,7 mm. Husk å bruke B20-toppakning.


Med vennlig hilsen
Arne T. Grønstad

Re: Planet B-20 topp på B-18.
Lagt inn av: Arve T. (---.0501.adsl.tele2.no)
Dato: June 20, 2005 11:43PM

Fint! takker for svar. Alltid fint med respons.

Re: Planet B-20 topp på B-18.
Lagt inn av: Arve T. (---.dt24-7.net)
Dato: June 21, 2005 02:14PM

Ja da husker jeg riktig ang. ventilstørrelser fra min første runde med Amazon for mange år siden.. (20 år med 66 Sport på tværsj..)
Vel iflg. min 12 års erfaring med bilmotorer, har jeg lært meg at mye eller alt ligger i topp og kam, og att man med høyere kompresjon svekker faktisk fløde i forbrennings-kamrene, tenkte derfor slik att med en Hi-torque Cam fra Iskenderian Cams og littegranne større ventiler som du sa, kombinert da med en grundig planing av B-20 topp vil gi litt mere trøkk.. Tenkte jeg da..

Re: Planet B-20 topp på B-18.
Lagt inn av: Arne Grønstad (---.82-134-55.bkkb.no)
Dato: June 21, 2005 03:09PM


Re: Planet B-20 topp på B-18.
Lagt inn av: Arne Grønstad (---.82-134-55.bkkb.no)
Dato: June 22, 2005 03:38PM

Hei atter en gang Arve T.

Mine Amazon-kunnskaper begynner også å bli litt "mosegrodde"; siden det nå er bortimot 25 år siden jeg sist "mekka" Amazon. Det er en liten ting jeg lurer på Arve T. Hvorfor velger du en B18 istedenfor en B20 blokk når du skal trimme? Hvilke fordeler er forbundet med å bruke B18 blokk? Forøvrig hadde det vært av stor interesse om du kunne informere litt om hele konfigurasjonen du planlegger i forbindelse med ditt motor-bygg.....:-)


Med vennlig hilsen
Arne T. Grønstad

Re: Planet B-20 topp på B-18.
Lagt inn av: Arne Grønstad (---.82-134-55.bkkb.no)
Dato: June 23, 2005 03:01PM

Jeg er litt usikker på hva din endelige konklusjon ble Arve T. dvs. om du går for B20 topp på B18 blokk eller ikke. Jeg har tidligere nevnt at du må huske å bruke B20-toppakning, og presiserer for ordens skyld at det finnes to hovedtyper på markedet, en for eldre topper og en for nyere topper, hvor forskjellen går på utformingen av forbrenningskammeret.


Med vennlig hilsen
Arne T. Grønstad



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 10 banner class does not have character C defined in its font.