Motor - uoriginal :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i uoriginal utgave - trimming ol. 
Rover V8 i 1967
Lagt inn av: Geir Arne (---.dhcp.bluecom.no)
Dato: May 02, 2008 01:59AM

håper på litt hjep?
jeg har en 1967 amazon på handa som skal være et grett prosjekt, men den er ikke godkjent med rovern som står i.
har snakket med biltilsynet, men di er ikke så lysten på å godkjenne bilen så jeg lurer på om det er noen som har en slik godkjent bil å kanskje papirer på dette?
jeg lurer selvsakt åsså på ka som skal til bortsett fra motoren for å få dette godkjent grinning smiley
håper det er noen her inne som kan hjelpe meg..

med vennlig hilsen
Geir Arne

Re: Rover V8 i 1967
Lagt inn av: 59amazon (---.customer.alfanett.no)
Dato: May 21, 2008 07:30PM

Dette er jo en klassisk v8 ombygging og så lenge motoren ikke overstiger 150 hk
samt vekt er i forhold til B20´n skal dette la seg gjøre. Volvo norge har
papirer som du trenger til biltilsynet, og hva som må gjøres med bilen.


[81.191.169.162]

Kjetil

-----------------------------------------
59 amazon - 215/45 x 17 - Judson kompressor - [www.khfoto.no] -



Oppdatert 1 gang(er). Siste gang oppdatert 05/21/2008 07:39PM av 59amazon.

Re: Rover V8 i 1967
Lagt inn av: mekkesmurf (77.222.198.---)
Dato: May 24, 2008 11:08PM

men, har ikke rovern noe for stort dreiemoment??

Re: Rover V8 i 1967
Lagt inn av: Einar (193.71.9.---)
Dato: May 28, 2008 02:42PM

fra wikipedia:
------------------
V8 3.5 L
The initial Rover version of the engine had a displacement of 3528 cc. It used a sand-cast (rather than pressure die-cast) block, pressed-in iron cylinder liners, and a new intake manifold with two SU carburetors. The Rover engine was heavier but stronger than the Buick engine, with a dry weight of about 170 kg (375 lb). It was first offered in the 1965 Rover P5B saloon, initially making 160 hp (DIN) (118 kW) @ 5200 rpm and 210 ft·lbf (285 N·m) of torque @ 2600 rpm on 10.5:1 compression.
-----------------
Volvo Norge godkjenner dreiemoment til 20kpm som tilsvarer 200Nm.
Altså har V8'ern noe for mye av det gode.
Kan vel by på problemer om man møter en opplyst medarbeider med refleks på leggen..

Re: Rover V8 i 1967
Lagt inn av: Amazon_68 (---.oke2-bras6.adsl.tele2.no)
Dato: December 31, 2008 05:54PM

Hei

Driver å ser på dette selv og vurderer motorbytt fra en B18 til en 3.5 liter Rover V8.

Noen som kjenner til noen som har gjort dette og har fått godkjent? er veldig interessert i å komme i kontakt med en som har fått dette godkjent å få høre hvilke endringer som har vært nødvendige. Motorfester, drivverk bremser, avstivning osv

Noen som kan formidle kontakt?

Setter utrolig pris på svar!

Re: Rover V8 i 1967
Lagt inn av: mekkesmurf (77.222.198.---)
Dato: December 31, 2008 06:44PM

Hei, har forsket litt på dette, har ikke klart å komme i kontakt med noen som har godkjennining på dette. Men,anbefaler deg å ta kontakt med biltilsynet, jeg har selv pratet med dem her,å ble ikke direkte avvist selv om jeg forklarte at godkjent moment fra volvo ble ganske kraftig overskredet, men måtte skrive en grundig søknad med byggeforklaring, har nå ikke hadd tid til dette, hadde derfor vert morsomt å høre hva du fikk til svar.

Re: Rover V8 i 1967
Lagt inn av: Erik (---.80-202-42.nextgentel.com)
Dato: January 11, 2009 04:34PM

fant en annonse på autodb som kanskje kan være interresant for deg?
[www.autodb.no]

Re: Rover V8 i 1967
Lagt inn av: lafficus (---.175.251.212.customer.cdi.no)
Dato: March 31, 2014 08:48PM

Noen som har noe oppdatert informasjon
Om dette. Jeg tenker også å bygge om med nevnte motor.



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically. If the code is hard to read, then just try to guess it right. If you enter the wrong code, a new image is created and you get another chance to enter it right.
This forum powered by Phorum.