Sikkert ikke dumt å rengjøre den innvendig.
Hvis du har mulighet, så sjekk/mål flotørhøyden på flotøren.
Det er den som bestemmer hvor mye bensin som kommer inn i flotørkammeret.
Du kan også sjekke membranen på den.
Takk for det gode tipset
Det setter jeg virkelig stor pris på.
Kommer med tilbakemelding underveis.
(Drar på ferie nå, så det tar kanskje litt tid.)
NÃ¥ har jeg skiftet luftfilter og alle pakningene i forgasseren.
Fekk vasket innvendige deler og spylt igjennom forgasseren med rensemiddel.
Men nå vil motoren ikke starte. Den tenner i alle fall.
Jeg tømte jo hele flottørkammeret for bensin når jeg holdt på.
Har det noe å si eller vil det fylles opp igjen når jeg kinner?
Skal jeg kanskje prøve med startgass?
Nå har jeg brukt meget lang tid ja på å prøve å få den til å gå.
Den tenner men vil ikke starte skikkelig.
Har også prøvd med startgass og gallmannpumping på gassen.
Husker ikke hvordan forgasseren var før jeg demonterte den,
men nå er det i alle fall et stempel som er foran luftspjellet.
Det kan jeg trykke oppover, men det siger ned igjen.
Skal det være slik?
Hei
Ja min membran var feil vei.
Nå startet bilen med en gang etter å ha snudd membranen.
Men den er akkurat lik som før. Hehe.
Rykkete gange. MÃ¥ holde gass og choke for at den ikke skal stoppe.
Går ganske varm også, må kompensere med fullt varmeapparat.
Hmm. MÃ¥ jeg ty til verksted...Det er for min del siste sort.