Motor - uoriginal :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i uoriginal utgave - trimming ol. 
råd ang b20
Lagt inn av: aasland (---.bb.online.no)
Dato: June 22, 2007 11:49PM

hei! har lett trimma b20 med k-kam,doblesolex gassere, og grenrør..så lurer jeg på om hvor nange hk kan det være i den? å hva burde jeg gjøre for å trimme den mere? sette inn turbo eller ny topp eller blokk med letta svinghjul og stempel!?



håper på svar!

hilsen aasland

Re: råd ang b20
Lagt inn av: kkolsen (---.bb.online.no)
Dato: June 24, 2007 07:57PM

helt umulig å si,kommer an på formen til motorn din,ingen kan si eksagt hvor mange hk motorn din har.går den bra så ver fornøyd,skal en tippe ca 115-120hk
er toppen din portet?hvis ikke er det neste steg,ett lettere svinghjul vil gjøre at den svarer raskere på gasspådrag,men blir ikke like seig.
skal du sette inn turbo må du først ha en totaloverhaling av motorn,smidde stempel,spesial lager,spesialtopp,m senkt kompresjon.så må du fundere på om du skal trykke eller suge,blir fort dyrt hvis det skal vere noe mulighet til å bli litt holdbart, mvh kjell

Re: råd ang b20
Lagt inn av: aasland (---.bb.online.no)
Dato: June 25, 2007 08:57PM

hei..takk. motoren skal være i bra stand starter lett å går fint på tom gang..nei toppen er ikke porta.kan jeg bare porte den å så ikke noe mere eller må jeg bytte det sving hjulet å stemplet? noen sier det hjelper å bytte topp pakning?



aasland

Re: råd ang b20
Lagt inn av: kkolsen (---.bb.online.no)
Dato: July 01, 2007 10:50PM

porting er kunst,ikke mange kan det,omvendt d porting er å anbefale,er ik mye effekt å hente verken på planing,letting av svinghjul eller tynnere toppakning,det avhenger mere av kamvalget hvor høy kompresjon en ønsker.anbefaler deg å lese innlegg i svenske amasonklubben ang porting av lundin

volvo b20 1970
Lagt inn av: roger lia (---.208.87.161.chello.no)
Dato: November 01, 2007 12:19AM

min volvo amason ble stjålet på rudsmoen skollenborg hjemme hos far min helge lia gravenveien 9 3619 skollenborg før påske i år reg nr R195470.bilen var i daglig drift og ble parkert hos far min på julaften jeg dro til india og da jeg kom tilbake i påsken var bilen stjålet og det lå bare to tomme engangssprøyter blodige der bilen sto parkert under kjøkkenvinduet hans. bilen er reg på helge lia som nå er ufør og det tyder på at tyven e visste det da det tar tid å bruke sprøyter mens de sto utenfor før de dro avgårde på sommerdekk.uten tyveriforsikring og egentlig et restaureringsobjekt er det surt å tenke på.så hvis noen vet noe om bilen min så blir jeg kjempeglad.

Re: råd ang b20
Lagt inn av: Ola Fagersand (---.89-10-21.nextgentel.com)
Dato: January 03, 2008 09:12PM

K-kammen var standard kamaksel i 1974 Volvo B20E. Denne motoren hadde mekanisk innsprut, grøvre innsugskanaler og kompresjon på 10:1. Denne hadde 124 hk. Dine Solex vil være likeverdige eller bedre dersom de er i 100 % stand og riktig justert. B20E - topp kan brukes til forgasser dersom en plugger dysehullene. En fint porta topp av denne typen gir greit 150 hk, men da med en annen kam. Se utvalget av kammer hos KG trimning. Jeg mener han har en kam som heter Kg 17. Denne er designet for den svenske veterancuppen. Reglementet der tillater kun doble SU -gassere. Dine Solex er bedre Hvis de er i stand og riktig justert.Du MÅ ha mellom 10:1 og 10,5: til en i kompresjon for å utnytte K-kammen, og andre trimkammer for den saks skyld.

Re: råd ang b20
Lagt inn av: roy (---.bb.online.no)
Dato: September 06, 2008 08:47AM

har en såkalla kg slipt s kam,,, noen som kan si meg hva det vil si og eventuelt hvor mye effekt og hva bør gjøres ilag med den??



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character T defined in its font.