Motor - uoriginal :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i uoriginal utgave - trimming ol. 
c-kam
Lagt inn av: sol (---.bb.online.no)
Dato: March 06, 2007 06:25PM

God dag alle sammen.
Jeg har en b 20 som er meget bra og nylig overhalt av eldre mekaniker. jeg lurer på hvilken effekt en c- kam med 2 toms simons anlegg og 4-2-1 grenrør me d en enkel stromberg vil kunne gi. Han som overhalte motoren sa og mente en enkelstromberg ville også gi en merkbar effekt ca 110-120 hk. Motoren er i meget god stand. Er den effekten jeg nevnte helt på viddene. Jeg har hørt at jeg kan få problemer med tomgangensmiling smileysmiling smiley

Re: c-kam
Lagt inn av: Thomas Foss (---.bb.online.no)
Dato: March 09, 2007 09:20AM

Hei.

Da eg snakket med en rally fyr om hvor mye gamper eg skulle klare og dra ut av min b20 snakket han rundt 150hk Det var med dette oppsettet :

2x 40 weber
r-kam
komplett 2,5" annlegg

så ja vil tro at du har noe sånt, men det er jo vanskelig og si.....

No er eg igang med et litt hvassere prosjekt..
Akkurat kjøpt meg steg 3 topp, og fått letta svinghjulet med 3-4 kg..
Satser på det blir en litt hissig maskin winking smiley

Re: c-kam
Lagt inn av: kkolsen (---.bb.online.no)
Dato: July 01, 2007 10:56PM

helt umulig å si faktisk om du ikke har en testbenk da,er tilogmed stor variasjon i nye motorer selv om di er oppgitte med samme antall hk
av volvos gamle trimkammer er det vel bare s og r kammer en virkelig kan få forandringer med.
da er det vel på tide å droppe strombergen?

Re: c-kam
Lagt inn av: sol (---.bb.online.no)
Dato: July 27, 2007 11:47PM

Hei kkolsen. hvis jeg setter på dobble SU vil jeg ikke få likt oppsett som på den gamle B20 sport som skulle yte 115 hksmiling smiley

Re: c-kam
Lagt inn av: kkolsen (---.bb.online.no)
Dato: July 31, 2007 10:17AM

hvis du kommer over en steg 2 topp,eller får tak i en e topp med pluggede sprederhull så tror jeg du kan komme nært,det er ett hav av nåle/dyseoppsett til su ene,kontakt feks forgasserteknikk for ett oppsett som passer motoren din,og kontakt noen som kan justere og synkronisere.



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character N defined in its font.