Motor - uoriginal :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i uoriginal utgave - trimming ol. 
b 20 og valg av kam
Lagt inn av: tore (---.bb.online.no)
Dato: January 06, 2007 10:09AM

Hei. Jeg har skrudd litt i julen og ser at toppen er planet til 85,5 mm. Men det sitter en A kam i. Skulle en D eller K kam være en god investering? og hvilken toppaktning skal jeg bruke? går det å måle tykkelsen på den gamle?

Re: b 20 og valg av kam
Lagt inn av: Amazon121 (---.bb.online.no)
Dato: January 06, 2007 05:51PM

Hei.

Hva slags gasser/gassere skal du bruke??
Vil vel egentil ambefale en D-kam.
K-kam og D-kam er nesten helt like, men D-kammen er bedre på tomgang.
Og den "kommer" nok litt fortere enn K-kammen.

Nå husker ikke jeg hvor høy en std. topp er? Men det finnes 2mm, 1.2mm og 0.8mm toppakninger.
De som ikke har planet toppen sin noe eller veldig lite bruker 0.8mm pakning for å få opp kompen noe.
Den er std. på sport motor.
Du kan prøve å måle tykkelsen på den gamle pakningen og se hva du kommer frem til.
Hvis toppen din er planet en god del? Så tror jeg du kan få problemer med for høy komp. om du bruker 0.8mm pakningen.

Az121...

Re: b 20 og valg av kam
Lagt inn av: tore (---.bb.online.no)
Dato: January 06, 2007 06:02PM

Jeg har to su gassere som satt på bilen når jeg kjøpte den. Målte toppaktningen med skyvelær og den var 1,1 mm. men vil tro det har sittet 1,2 der.Så da er det vel lurt og bruke det samme. Lurer på om jeg har lest her et sted at std topp er 87,5 og en E topp er 2mm lavere.

Re: b 20 og valg av kam
Lagt inn av: kkolsen (---.bb.online.no)
Dato: January 18, 2007 07:23PM

volvokammene begynner vel å bli litt gamle,finns nye kammer med langt bedre profiler ex kg nh timo.eneste volvokammer som en kan bruke(dvs vil gi ganske god effekt) er r og s bakdelen med disse gamle profiler er ustabil tomgang,dette kan du kompensere mye ved valg av elektronisk fordeler,aller best innsprutning.skift ventilløftere samtidig som kammen,bruk det fettet som følger med nykammen og aller viktigst gi kammen en god innkjøring,mange stiller motor på ca 2500 omdreininger og lar den gå en time,varier litt på gassen no og da



Ditt navn: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character D defined in its font.