Motor - uoriginal :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i uoriginal utgave - trimming ol. 
B 20
Lagt inn av: Tore (---.bb.online.no)
Dato: December 23, 2006 12:52PM

Hei og god jul Amazonvenner Jeg har annskaffet meg en 69 mod 121 og har spørsmål om motor. Det sitter en B20 i den, og jeg lurte på hva som er lett trimming siden forige eier så? Det jeg kan se er at toppen er slipt ned en del.
det sitter grenrør og 2" anlegg. dobble su. det er godt bånndrag i bilen og ganske bra gassrespons. (rask opp i turtal ved rusing) Kan noen si ved min litt dårlige forkaring om det er byttet kam og kanskje hvilken? Litt fersk når det kommer til volvo motorer. Håper på noen gode svar. M.v.h Tore

Re: B 20
Lagt inn av: Amazon121 (---.bb.online.no)
Dato: December 23, 2006 10:37PM

Hei Tore.

Litt vanskelig å tippe hva slags kam den har, men vil kansje tro det er en D-kam i den?
Men det blir bare å tippe.

Az121...

Re: B 20
Lagt inn av: tore (---.bb.online.no)
Dato: December 24, 2006 09:33AM

Ok. Takk for svar. Blir vel at jeg skru den opp i romjula og tar en sjekk. Har et spørsmål til: Hvordan finner jeg ut om hvilken topp som sitter på? er det noe nr. som kan si dette? Står et 2 tall mellom plugg 2 og 3. kan dette være noe? eller er det noe annet? finner ikke noe i forumet...

Re: B 20
Lagt inn av: Amazon121 (---.bb.online.no)
Dato: December 25, 2006 09:05PM

Hei igjen.

Er ikke sikker på hva det tallet står for.

På toppen ved toppboltene så er det et plant parti, det sier litt om hva slags topp du har. Std. da vel og merke.
Om dette partiet ikke er så stort (ser ut som en litt kraftig L) så er det en Std. B20 topp med 42mm innsugsventiler. Om dette partier er om trent 20mm bredt og 30-35mm langt, er det en Std. B20 topp med 44mm innsugsventiler.
Denne toppen kom vel i 71-72 tror jeg?

Om dette partiet har/hatt hull så er det en B20E topp.

Men den kan jo ha blitt portet og fått srørre ventiler uten at det synes fra utsiden.

Az121...

Re: B 20
Lagt inn av: Tore (---.bb.online.no)
Dato: December 25, 2006 10:18PM

Takk for info. Er nok en høvlet std topp. Målte at den var ca 85,3 mm tykk hvis jeg målte riktig. Og det er 42 mm innsugsventiler. Vet noen om det innsuget jeg har på mine 2 su, også passer til weber? Mulig det blir litt trimming når motoren først skal overhaldes.NR på blokka begynner med 1000***. har jeg da skjønt at dette er sen utgave? Ha en forsatt fin romjul.



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character M defined in its font.