Motor - uoriginal :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i uoriginal utgave - trimming ol. 
Ny motor på plass ; )
Lagt inn av: 59amazon (---.bb.online.no)
Dato: November 02, 2006 01:51AM

Ja da er B16´a tatt ut og b20´n på plass med dobble SU. MEN det beste av alt er at jeg har klart å skaffe en god gammel (ny overhalt) Judson kompressor fra guruen George Folchi ! Dette skal bli gøy ennå det kun blir noen måneders bruk før den blir flyttet over til PV´n. Driver nemelig med noe sprekt i garagen, en volvo 850 motor med 960 manuellkasse, som skal inn i amazonen til våren ! Skal se om det ikke går an å få laget en liten foto seanse under byggingen.

Slenger ved et par bilder jeg har tatt, Kjør pent i vinter så møtes vi kanskje på treff til sommeren ; ) PS hvis noen har motorfester til en B20 som har stått i en amazon er jeg veldig klar for å kjøpe !!

http://home.online.no/~pv544/artimages/59Amazon_200.jpg

http://home.online.no/~pv544/artimages/Speed.jpg

Oppdatert 1 gang(er). Siste gang oppdatert 11/02/2006 01:55AM av 59amazon.

Re: Ny motor på plass ; )
Lagt inn av: Espen (---.231120.adsl.tele2.no)
Dato: November 04, 2006 10:15AM

Hallo...
Jeg holder på med det samme som deg..850 motor i Amazon.
Men jeg bruker girkasse fra bmw 535..Getrag kasse.
Kan jo maile meg så kan vi utveksle litt erfaringer og tips..
Skal du gjøre noe med bremser?

Espen

Lagt inn av: Erik (---.81-167-85.customer.lyse.net)
Dato: November 04, 2006 07:18PM

fin fin bil det der...

Lagt inn av: 59amazon (---.bb.online.no)
Dato: November 04, 2006 11:46PM

Heisann,

Bremsene er oppgradert til skivebremser og bremsekraftforsterker fra en 69 amazon. Det som er viktig er å også montere ujevningssylineren til bakhjula slik at de ikke låser seg ved litt bruk av bremsepedalen. Tromler trenger mindre tryk enn skiver for å fungere.

Kjetil

Lagt inn av: Espen (---.231120.adsl.tele2.no)
Dato: November 05, 2006 01:18PM

Skal modde nav til 140 jeg, for å få på bremser til 240, eller større.
Skal også sette i en 1030 bakaksel fra 240, i originale oppheng i karosseriet.
Tror det blir bra. setter sef inn en reduksjonsventil til bremser bak. justerbar....

Espen

Lagt inn av: Lars BD (---.40-0112-74657210.cust.bredbandsbolaget.se)
Dato: November 05, 2006 03:02PM

59amazon Wrote:
-------------------------------------------------------
> ujevningssylineren

Ännu viktigare är att hjulcylindern ska ha rätt diameter dvs 7/8" (ca 22mm), med en för stor diameter (1" 25,4mm ) kommer bakhjulen att låsa direkt.

Jag kan knappast tänka mig ett intressantare motorrum än en b16 med judson kompressor, det är nog den optimala modifieringen av drivlinan i en b16 amazon.

Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically. If the code is hard to read, then just try to guess it right. If you enter the wrong code, a new image is created and you get another chance to enter it right.
This forum powered by Phorum.