Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php:217) in /run/tmp/tpl-classic-header-e7490bc519a592f6d58fed7a77cfa712.php-stage2 on line 5 Justerbart kamdrev
Motor - uoriginal :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i uoriginal utgave - trimming ol. 
Justerbart kamdrev
Lagt inn av: kim (---.bb.online.no)
Dato: May 21, 2005 12:25PM

Heisann..

Er det noen der ute som veit om noen som produserer eller lager justerbare kamdrev til B20???
Evt. hels i stål.
Setter stor pris på svar..

Kim..


Re: Justerbart kamdrev
Lagt inn av: THolandsli (---.dialup.online.no)
Dato: May 21, 2005 01:26PM

Har aldri hørt om det, er vel ikke så mye etterspurt på B20 som har hele registre i blokka. Blir jo mye brukt på B230 for å kompensere for lavere topper osv.

Re: Justerbart kamdrev
Lagt inn av: Arne T. Grønstad (---.82-134-55.bkkb.no)
Dato: May 21, 2005 01:33PM

Dette forstår jeg ikke bæret av...

Hvordan er det mulig å konstruere et justerbart kam-drev til en B20? Begge drevene må vel nødvendigvis "sitte fastlåst" i henholdsvis veivaksling og kamaksling??


Re: Justerbart kamdrev
Lagt inn av: THolandsli (---.dialup.online.no)
Dato: May 21, 2005 01:44PM

Det du trenger er ett nav som sitter fast på kammen, med en atskilt tannkrans som kan vris iforhold til navet. Med avlange spor og settskruer som gjør att man kan justere og sette fast. Jeg har tegningen på et slikt drev i hode, hadde jeg hatt tid skulle jeg ha tegnet et slikt i AutoCad så det hadde vært bare å levere tegninga til et maskineringsverksted å fått de til å lage det. Men ting tar tid.

Re: Justerbart kamdrev
Lagt inn av: Arne T. Grønstad (---.82-134-55.bkkb.no)
Dato: May 21, 2005 02:30PM

Aha, slik ja; da forstår jeg litt mer, men det vil vel bygge ut så mye at det ikke blir plass til dekselet/kåpa?

Men Kim, hva vil du oppnå med et slikt justerbart kamdrev; hva er hensikten?


Re: Justerbart kamdrev
Lagt inn av: THolandsli (---.dialup.online.no)
Dato: May 21, 2005 02:32PM

Skal gå an å bygge det så kompakt att det får plass i kåpa.

Re: Justerbart kamdrev
Lagt inn av: kim (---.bb.online.no)
Dato: May 22, 2005 08:11PM

Hei igjen..

Er ute etter å få justert løftet på kammen i forhold til ØD (Øvre Dødpunkt) på stempel 1. helt 100%, slik at kammen skal virke best mulig..
Har en kam som jeg har fått oppgitt hvor mye skal ha løfet innsugsventil på syl 1. når stempel 1. er i ØD.
Tiendeler spiller stor rolle.. Hehe..

Kim..


Re: Justerbart kamdrev
Lagt inn av: Arne T. Grønstad (---.82-134-55.bkkb.no)
Dato: May 22, 2005 08:51PM

Aha, det har jeg aldri tenkt på.... Men nå forstår jeg i alle fall det tekniske poenget :-) Her er det snakk om orntlig perfeksjonering altså. Det blir nok litt fem i tid før jeg eventuelt får behov for å tenke i slike baner, jeg har en god del "grovere" arbeid som uansett må utføres først. Men, jeg setter stor pris på perfeksjonister!!


Re: Justerbart kamdrev
Lagt inn av: Arne T. Grønstad (---.82-134-55.bkkb.no)
Dato: May 23, 2005 11:28AM

Jeg vet du har bygget en veldig bra motor Kim, og tror mange kan lære en god del av deg. Det hadde vært interessant/nyttig for mange av oss andre om du kunne liste opp din motors konfigurasjon....:-)


Re: Justerbart kamdrev
Lagt inn av: THolandsli (---.dialup.online.no)
Dato: May 25, 2005 10:29PM


Re: Justerbart kamdrev
Lagt inn av: Arne T. Grønstad (---.82-134-55.bkkb.no)
Dato: May 26, 2005 12:59AM

Aha,.. fotografi var en flott oppfinnelse, ikke sant Torgeir?

Det var "en fugl som kvitret meg i øret" i kveld at justerbare kam-drev blir produsert og/eller solgt i England (dvs. UK). Jeg skal forsøke å verifisere dette.....:-)


Re: Justerbart kamdrev
Lagt inn av: THolandsli (---.dialup.online.no)
Dato: May 26, 2005 12:00PM

Det settet der var tilsalgs på blocket.se for en stund siden, jeg tror det er hjemmelaget. Nå klør det i fingrene mine, fikk så lyst til å lage et sånt.....

Re: Justerbart kamdrev
Lagt inn av: Arne T. Grønstad (---.82-134-55.bkkb.no)
Dato: May 26, 2005 01:32PM

Ja, det er morro med nye utfordringer..:-) Men hvis jeg skulle tatt denne utfordringen så ville jeg "tatt'n helt ut" og konstruert det slik at kåpa/dekselet ikke behøver modifiseres! Eller kanskje det er nødvendig/ønskelig for å gjøre det enklere å justere senere? Hmmm..., nei strengt tatt så er det kun nødvendig å justere drevet èn gang etter at en har byttet kamaksling?


Re: Justerbart kamdrev
Lagt inn av: kim (---.telenor.se)
Dato: May 26, 2005 01:34PM

Får jeg ikke tak i et sånt, så kommer jeg til å få laget et... Må ha det, bare må ha det....


Re: Justerbart kamdrev
Lagt inn av: THolandsli (---.dialup.online.no)
Dato: May 26, 2005 01:50PM

Jeg tror nok att det skulle gått bra å laget det uten luka, men den er nok der for å gjøre det enklere å justere også ser det litt tøft ut når det ser litt spesielt ut også da ;-)

Re: Justerbart kamdrev
Lagt inn av: Arne T. Grønstad (---.82-134-55.bkkb.no)
Dato: May 26, 2005 01:55PM

Jeg (og flere med meg) er spent på en opplisting/info. om din motors konfigurasjon Kim...:-)


Re: Justerbart kamdrev
Lagt inn av: Arve Larsen (---.bb.online.no)
Dato: May 26, 2005 11:02PM

Hei,

jeg tror nok at planen er at det skal bli en artikkel i AzPosten ang motorbyggingen. den som venter får se........


Mvh Arve Larsen

Re: Justerbart kamdrev
Lagt inn av: h5506 (---.bb.online.no)
Dato: May 27, 2005 10:55AM


Re: Justerbart kamdrev
Lagt inn av: Arne T. Grønstad (---.82-134-55.bkkb.no)
Dato: May 27, 2005 12:19PM

Bjarte: Jeg har studert Piper's hjemmeside og finner justerbare drev, men ikke til B18/B20?

Arve: "Kun det beste er godt nok" sier jeg da; gleder meg...:-)

Torgeir: Kanskje dette var en idè for deg også - en liten artikkel om bygging av B20 Turbo?




Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 10 banner class does not have character C defined in its font.