Motor - uoriginal :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i uoriginal utgave - trimming ol. 
Kam-drev i aluminium?
Lagt inn av: Arne T. Grønstad (---.82-134-55.bkkb.no)
Dato: May 19, 2005 06:38PM

Hei folkens,

Det går rykter om at det skal finnes kam-drev i aluminium til B18/B20 som muligens blir produsert av Cloyes i USA. Er det noen som vet noe mer om dette??

Re: Kam-drev i aluminium?
Dato: May 24, 2005 05:44PM

Vel, jeg gjorde et forsøk på å "lufte ut" om det er noen som har erfaring med kamdrev i aluminium. Fordelene med alu-drev er at de på den ene siden er sterkere/mer holdbare enn originale fiber-drev, mens de på den annen side er lettere en stål-drev og antagelig mer stillegående også.

Eneste stedet jeg har funnet info om alu-drev som skal passe til B18/B20 er her:
[www.brickboard.com]

Alu-drevet som diskuteres der er produsert av Cloyes (delenr.: 2032S):
[www.cloyes.com]

Det er mange som selger dette i USA, den billigste plassen (US$ 97,79 pr. sett dvs. begge drev) jeg har funnet er:
[www.rockauto.com]

Lykke til hvis det er noen som blir "fristet" til å prøve (kanskje jeg prøver selv?). Det hadde i såfall vært fint med en liten rapportering på dette forumet....:-)

Dato: May 26, 2005 03:21AM

Alu-drev selges også av Vintage Performance Developements i New York som har lang erfaring med trimming av gamle Volvoer, særlig P1800. De har også mye annet "snadder" både utstyr og artikler for den som måtte være interessert i trimming......:-)

[www.v-performance.com]

Lagt inn av: Ola Fagersand (---.89-10-21.nextgentel.com)
Dato: January 13, 2008 12:33PM

Hei. Jeg har forsøkt å bestille et forgasserkit hos Vintage Performance Developments. Jeg fikk ingen respons på mine mailer. Blir spennende og høre om andre får bedre service ? Sjekk ut firmaets kompressorkit til B20 !!!

Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically. If the code is hard to read, then just try to guess it right. If you enter the wrong code, a new image is created and you get another chance to enter it right.
This forum powered by Phorum.