Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php:217) in /run/tmp/tpl-classic-header-e7490bc519a592f6d58fed7a77cfa712.php-stage2 on line 5 kamvalg
Motor - uoriginal :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i uoriginal utgave - trimming ol. 
kamvalg
Lagt inn av: kkolsen (158.39.57.---)
Dato: May 03, 2005 05:19PM

hei, har en b20 borret til 2,2 med d kam, snart blir det montert en e topp med lett avrundete/freste kammer,bosch bryterløs tenning samt to su forgassere, litt lettet svinghjul, jeg lurer på hvilken kam som er smart å bruke til denne kombinasjonen, synes d kammen er litt for sløv, tenker også etterhvert å montere grenrør og 2,5" anlegg med fullflødes potter, takksam for svar
kjell

Re: kamvalg
Lagt inn av: Arne T. Grønstad (---.82-134-55.bkkb.no)
Dato: May 12, 2005 07:05PM

Hei Kjell,

Jeg synes det er litt dumt at de som er eksperter på trimming ikke gidder å svare deg, så da vil jeg forsøke å gi deg et lite råd.

Med den konfiguarsjonen du har ville jeg valgt en K-kam eller aller helst en KG17-kam.

Hvis du fortsatt vil ha mer trøkk, ville jeg skiftet til større forgassere (2x45), portet toppen, installert dobble ventilfjærer og montert en F-kam, KG6-kam eller KG5-kam.

Lykke til!


Re: kamvalg
Lagt inn av: H-5506 (---.bb.online.no)
Dato: May 17, 2005 10:29PM

Jeg har nettop bygget en lignende motor og har brukt en k-kam jeg har brukt B20 portet e topp 2 su forgassere, fordeler fra feltvogn KG grenrør og 2" siemon eksosanlegg. kunne kansje brukt en litt kvassere kam men fungerer meget bra som den er. Ps: kansje du bør tenke på kamdrev av stål el alu.
mvh Barte


Re: kamvalg
Lagt inn av: THolandsli (193.213.209.---)
Dato: May 18, 2005 07:28AM

D kammen er vel veldig lik K kammen om jeg ikke tar feil så det er vel ikke veldig mye å henta på en K-kam.
Ved effektuttak på over 160hk er vel ståldrev anbefalt.

Re: kamvalg
Lagt inn av: Arne T. Grønstad (---.82-134-55.bkkb.no)
Dato: May 18, 2005 11:35AM


Re: kamvalg
Lagt inn av: THolandsli (---.dialup.online.no)
Dato: May 18, 2005 05:43PM


Re: kamvalg
Lagt inn av: kkolsen (158.39.57.---)
Dato: May 24, 2005 05:01PM

takk for gode svar, lurer på hva dere syns om r kammen til mitt prosjekt?

Re: kamvalg
Lagt inn av: Arne T. Grønstad (---.82-134-55.bkkb.no)
Dato: May 24, 2005 05:24PM

Hei igjenn Kjell,

I min ungdom brukte jeg R-kam (har den motoren med "hele greia" fremdeles faktisk!), men den gikk som et "treskjeverk" på tomgang, men når jeg fikk motoren noe opp i omdreininger (3000?) så gikk det som en drøm. Personlig vil jeg ikke anbefale R-kam fordi det nå for tiden finnes andre alternativer som totalt sett er mye bedre.


Re: kamvalg
Lagt inn av: h5506 (---.bb.online.no)
Dato: May 26, 2005 02:38PM

Du kan godt utte inn en r.kam men da vil den gå veldig stygt på tomgang .Jeg vil ikke anbefale det dersom du skal bruke bilen til normalt bruk!

mvh Bjarte


Re: kamvalg
Lagt inn av: kkolsen (158.39.57.---)
Dato: June 02, 2005 05:15PM

kg har ikke de gode kammene på lager kg 17 og 19, snakket med en ekspert og han mente at siden min motor var borret til 2,2 ville jeg greie å få en noen lunde tomgang på motorn m r kam, og ang su og r kam er jo ikke dette opptimalt, men det er heller ikke borti natta, i en periode i folkrace var det restriksjoner på forgassere og weberne var for grove i forhold til reglene da ble ofte r kam og su brukt og det gikk bra

Re: kamvalg
Lagt inn av: Arne T. Grønstad (---.82-134-55.bkkb.no)
Dato: June 02, 2005 05:36PM

Hei igjenn Kjell,

Det er klart at alt går, og uansett om du nå velger å gå for R-kam så blir det skikkelig morro å kjøre med selv om tomgangen eventuelt ikke skulle bli helt optimal (snakker av "gammel" erfaring....:-)).

Du skriver at KG ikke har KG17 og KG19 på lager, men jeg har forstått det slik at KG sliper disse kamakslingene selv, og det burde vel ikke være så lang produksjons-/leverings-tid da?..... :-)




***Sorry, you can't reply to this topic. It has been closed.
This forum powered by Phorum.