Motor - uoriginal :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i uoriginal utgave - trimming ol. 
Motorfester
Lagt inn av: Simon (---.adsl.tele2.no)
Dato: April 16, 2005 09:14AM

Er det samme motorfester på B18 motorer og B20 slik at det kun er å blekke en B20 motor ned i en som er orginal men B18?Kan jeg bruke samme gearkassen?
Er det stor forskjell på utslaget ved trrimming av B18 og B20?

Re: Motorfester
Lagt inn av: Arne T. Grønstad (---.82-134-55.bkkb.no)
Dato: April 17, 2005 04:34PM

Hei Simon,

Svaret på de to første spørsmålene er JA, men du må bruke clutch-huset fra B18 fordi B20-clutch-huset ikke er beregnet for hydraulisk clutch men derimot mekanisk/waier.

Når det gjelder det tredje spørsmålet om trimming så er jeg ingen ekspert, men det kommer selvfølgelig an på hvilken type trimming du tenker på. Hvis det f.eks. kun gjelder høvling av toppen og bytte til en kvassere kamaksling så vil forskjellen mellom B18 og B20 anslagsvis utgjøre 4-5%. Det er nok andre her på forumet som kan gi deg et bedre svar på spørsmål om trimming, f.eks. Kim.

mvh.
Arne

Re: Motorfester
Lagt inn av: THolandsli (---.dialup.online.no)
Dato: May 18, 2005 09:16PM

Du vil nok først å fremst merke mere dreimoment på en B18 sammenlignet med en B20, er jo tross alt ca 11% mer volum i B20.

Re: Motorfester
Lagt inn av: Arne T. Grønstad (---.82-134-55.bkkb.no)
Dato: May 18, 2005 10:12PM

Du mener ven omvendt Torgeir, dvs. at en B20 har høyere dreiemoment enn B18??

Her er noen data hentet fra manualen:

Dreiemoment SAE (kgm/omdr. pr. min.):
B18A Type 2 = 15,0/3000
B18B Type 3 = 15,5/4000
B18D Type 3 = 15,0/3500
B20A Type 1 = 16,5/3000
B20B Type 1 = 17,0/3500




Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character C defined in its font.