Motor - uoriginal :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i uoriginal utgave - trimming ol. 
B20 med 150 hk
Lagt inn av: Trond (---.daxnet.no)
Dato: December 01, 2004 08:52PM

Hei!
Jeg holder på med en totalresturering av min skjønnhet, en Amazon 121 69mod.
I den forbindelse har jeg ønsker om å " skremme" opp motoren en del.
har en B20 med to SU'er (fra en feltvogn) i bilen nå.

Jeg har planer/ønske om å få en motor på så nært så mulig 150hk. Et solid bunndrag, jevn motorkarakteristikk, og en fin jevn gange. Er dette mulig?
Må innrømme at jeg blir litt forvirra av alle de gode tipsene, så jeg vet ikke hva jeg bør gjøre.
Har noen noen gode tips/ erfaring eller aller helst en oppskrift på en vellykka motor?


Re: B20 med 150 hk
Lagt inn av: Jostein Rørstad (---.bb.online.no)
Dato: December 03, 2004 06:41PM

Hei
Jeg har borret B-20 til 92 mm og satt inn B-21 stempel. D Kam Steg 2 Topplokk. Weber 36/36.
Har også 1,2 mm toppakn. Dette skulle tilsvare ca 150HK.

Re: B20 med 150 hk
Lagt inn av: roger heggli (---.daxnet.no)
Dato: December 15, 2004 09:18PM

heidu, jeg har tukklet med motorer i amzon og 140 i mange år nå. Jeg finner ut at den beste motorn slike biler er: b-20 med b-21 stempel og D eller K kam, planet og portet topp(eventuelt en E-topp eller steg 2.). er gasserne dine i bra stand kan du bruke dem på denne motorn. Dette gir nok ikke fult 150 hk, men en bunnsolid motor som går godt til gatebruk... beste anbefalinger...

Re: B20 med 150 hk
Lagt inn av: mats (---.bb.online.no)
Dato: December 03, 2006 11:50AM

er det ikke noe kjekt med timo kam og steg 5 topp??

Re: B20 med 150 hk
Lagt inn av: thomas foss (---.84-49-146.nextgentel.com)
Dato: January 05, 2007 12:00AM

Skal igang med en b20 med 2*45 weber k-kam steg 3 topp, kompl eff anlegg.Men er jo ikke bare bare...

Re: B20 med 150 hk
Lagt inn av: kkolsen (---.bb.online.no)
Dato: January 18, 2007 07:14PM

syns alt dette med gjetting av hk er litt spådomakti,det er for mange variabler å gå ut ifra,eksempelvis hvor godt bestanddelene i motor er balansert,selv fabrikknye motorer har tolerransegrenser og merkbare skillnader,dvs ett oppsett på en motor vil gi ulikt resultat på en annen motor,eneste måte å vite antall hk er å få dette testet.klart kan man legge mye penger i blueprinting,balansering av bestanddelene i motoren,vektjustering,det er en dyr vei å gå,men kansje av de bedre.

Re: B20 med 150 hk
Lagt inn av: ove johnny solberg (---.bb.online.no)
Dato: March 07, 2007 11:30PM

mye gode forslag her, men for de beste og mest effekt fulle hk i en b20 ta kontak med kg trimning ab lindegård 247 34 sødra sandby og bestill deres katalog (B20.BIBEL) KOSTER 100.-KR

Re: B20 med 150 hk
Lagt inn av: Tommy76 (---.18.12.253.tmi.telenormobil.no)
Dato: April 13, 2009 10:36PM

hei du!
Er usikker på hvor mye hk det vil gi!
I bilen min har jeg en b20 fra en 140 med 8bolta veiv 93borring,steg 4topp,og med 45 webere.Er litt drøyt det eksosanlegget mitt vil jeg tro,men jeg har laget 3" fra grenrøret og ut!Ble faktisk et godt drag i amazonen da,og faktisk veldig lettkjørt,selv på lavt turtall.



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character V defined in its font.