Motor - uoriginal :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i uoriginal utgave - trimming ol. 
mye eksos
Lagt inn av: kenneth (---.80-203-237.nextgentel.com)
Dato: October 11, 2004 08:36AM

har et lite problem, som jeg ikke finner feilen på! Når jeg er ute å kjører gliset mitt, og brukern litt hart på fjerde og slipper opp gassen, så spytter`n ut masse eksos, er det noen som har vært borti dette før, eller vet hva det kan være?

Hilsen kenneth
69 amaozn

Re: mye eksos
Lagt inn av: frosten (---.bb.online.no)
Dato: October 13, 2004 12:27PM

Ja dette er heilt sikkert Ventiltetningane dine som er for gamle hadde samme problemet med ein volvo 242 76 mod

Re: mye eksos
Lagt inn av: kenneth (---.80-203-237.nextgentel.com)
Dato: October 22, 2004 12:12PM

er dette et veldig stort problem og bytte selv? er ikke akkurat en mekanikker heller..

Re: mye eksos
Lagt inn av: THolandsli (---.dialup.online.no)
Dato: October 24, 2004 09:30PM

Dette krever litt for å gjøre, det beste har vært om du hadde overhalet hele toppen, dvs. planing, fresing av ventilseter/sliping av ventiler, bytte ventilstyringer, tetninger, toppakning, pakninger osv spørs hvor seriøs man vill være. Etterpå må ventiler justeres. Dette er en jobb som krever en hvis peiling på motor hvis det skal bli vellykket resultat.
Det skal vistnok finnes en annen metode der man setter trykkluft i sylinderne for å holde ventilene oppe mens man tar av ventilfjærerne og bytter teningene. Men på en motor som er gammel og har gått langt ville jeg ha hoppet i det og valgt første alternativ.
Jeg har en nyoverhalet topp tilsalgs om det skulle være intresse, Den toppen er planet ca 0.5mm, byttet ventilstyringer, freste ventilseter, slipte ventiler, glasslåste ventiltallerkener og fjører,
Hele toppen er glassblåst og lakkert i original Volvo motorfarge.



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character B defined in its font.