Motor - uoriginal :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i uoriginal utgave - trimming ol. 
b20
Lagt inn av: LeifR (195.204.134.---)
Dato: September 21, 2004 05:07PM

Hei!
Jeg har en Amazon som jeg holder på å pusse opp, og dermed også sprite opp en b20-motor å sette den i.
Helt ærlig har jeg ikke peiling på motorer, men har lyst å lære om det.
Det jeg tenkte å gjøre var å få høvlet toppen, porte den +++.
Få borret til 2,2 liter, å en vassere kam. (noen forslag?)
Videre skal jeg sette på to doble Webere el.l
Jeg har lyst til å prøve å bygge om til en 140/240-bakaksel så jeg får skivebremser rundt hele.
Er det noen som har erfaringer med dette,? Jeg vet bakakselen til 240 er noe bredere, og andre fester,

Hva er bredden på en 140-bakaksel?

Passer alle b20 i amazonen?
er det samme motorfester på alle b20?

Denne siden kommer til å bli flittig brukt fremover, så jeg håper her er folk med mye peiling her.....
Hvis noen har bilder og nyttig informasjon å dele med meg kan dere maile.

Mvh LeifRNesset


Re: b20
Lagt inn av: kkolsen (158.39.57.---)
Dato: May 01, 2005 07:05PM

kamvalg d og k kam da greier du å beholde en ok tomgang,borr gjrne til 2,2 skaff deg heller to su forgassere de greier med effektutak opp til 160hk,skaff deg en e topp og tett spridarhølene,så ekstraktorgrenrør og 2" eller større anlegg, anbefaler også bryterløs tenning
lykke til

Re: b20
Lagt inn av: THolandsli (---.dialup.online.no)
Dato: May 18, 2005 09:13PM

Bygge om 140/240 aksel så den passer Amazon. Jeg har søkt biltilsynet om dette og fikk til svar att jeg måtte dokumentere att sveiseforbindelser er utført av fagperson. Men hvis du tar med noen bilder fra sveising/forarbeid på biltilsynet får du det nok godkjent om det ser bra ut det du gjør i henhold til gjennomsveising osv....
Bredden på disse akslingene har jeg ikke for hånden akkurat nå, Har det neskrevet en plass, (hvis jeg finner igjen lappen;-)


En B20 er en B20 kan du vel si, det er flere utgaver av motorfester på disse motorene, men deet er bare å bytte om, sitter jo bare med 3 skruer.

Re: b20
Lagt inn av: Arne T. Grønstad (---.82-134-55.bkkb.no)
Dato: May 18, 2005 09:54PM

Hvis en bygger om til 140/240 bakaksling så er det vel en forutsetning at en har -69 eller -70 modell, ellers må vel bremsesystemet bygges om til to-krets?

Hva gjør du med reduksjonsventilen, bruker du ventilen fra 140/240?


Re: b20
Lagt inn av: THolandsli (---.dialup.online.no)
Dato: May 18, 2005 10:08PM

Jeg kommer til å bygge om hele bremsesystemet så det har jeg faktisk ikke tenkt over, blir nok å bruke mesteparten av bremsene fra 740TiC.

Re: b20
Lagt inn av: kkolsen (---.bb.online.no)
Dato: January 18, 2007 11:10PM

ang.kamvalg,ikke k og d disse kammene er eldgamle volvoprofiler,finnes mye bedre og modernere profiler til exempel nh,timo,kg.når du har tenkt å borre til 2,2 høres det ut til att k og d er i slappeste laget,velg kam etter forgasservalget

Re: b20
Lagt inn av: tommy fjæreide (---.82-134-106.bkkb.no)
Dato: April 18, 2007 08:34PM

hei, eg holder på med det samme som han, b 20 motor, men lurer på ka kamaksling eg skal kjøpe eg kjønner ikke ein dritt ka eg skal ha! vil ha ca 150hk ut av motoren!! tips??

Re: b20
Lagt inn av: kkolsen (---.bb.online.no)
Dato: June 16, 2007 01:14PM

tommy.legg mere penger på bordet og kjøp en moderne profil,kontakt kg,timo eller andre seriøse og fortell dem om motoroppsettet ditt,så anbefaler di kam til ditt motoroppsett.mvh kjell



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character W defined in its font.