Motor - uoriginal :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i uoriginal utgave - trimming ol. 
Mulig me Granada V6 2.8?
Lagt inn av: Simon (---.80-202-207.nextgentel.com)
Dato: July 22, 2004 04:53PM

Jeg lurer på om det er noen som har prøvd ut V6ere i amazonen?
Jeg lurer på om d hadde vært mulig?
Hva må bygges om?Motorfester osv?
Er det plass til gearkasse til en 2.8 liters V6 Ganada motor?

Re: Mulig me Granada V6 2.8?
Lagt inn av: THolandsli (---.dialup.online.no)
Dato: August 22, 2004 10:18PM

Har ikke sett noen som med V6 i Amazon, men jeg kjenner en som har en Ford Scorpio motor i en Amazon (rekkefirer), etter min mening er det idioti å stappe noe det står FORD på i en Volvo, hvertfall en Amazon.
Du må vell lage en brakett for å montere på motoren å på en måte få "parret" dette med de originale festene nede på traversen. En V6 er som regel kortere enn en rekkefirer, så det er sikker plass i lengderetning, men en V6 kan være ganske bred.
Jeg har ikke mye peiling på Ford girkasser og har heller ikke mye interesse av å tilegne meg kunnskp om det temaet, men jeg mener att ALT GÅR, noen ting er bare litt vanskeliger og tar litt mer tid og penger.
Ellers så er det jo den ekstremt mye omtalte siden hos Volvo der det står hvor my forakselast du kan ha som begrenser, og effekt/dreimoment.



Innlegg redigert. (10-03-04 12:53)

Re: Mulig me Granada V6 2.8?
Lagt inn av: Amazon_66 (---.adsl.tele2.no)
Dato: December 04, 2004 05:48PM

Noe sier meg at en V6 ford motor er en del lengre enn B20 og lignende så jeg trur ikke du får plass til en sann motor uten å flytte torpedoveggen litt bak..Kan jo også bare fortelle at når det gjelder ford V6 så er også blokka helt likedann på 2.3 og 2.8..
Er ikke helt sikker på det med torpedoveggen, men trur ikke at jeg tar helt feil i det jeg sier..
Når det gjelder girkassa så vet jeg ikke om du får plass til den uten ytterligere ommbygging...
Håper at jeg kunne være til hjelp med noe ivertfall..



Amazon "66
Nordland/Norge

Re: Mulig me Granada V6 2.8?
Lagt inn av: Esp1 (82.196.194.---)
Dato: December 18, 2005 11:56PM

Tror ikke Ford V6`er er no lenger enn en B20.
Men den er jo en del breiere.
Er selv en fæn av gammal Ford, men har nå fått øya opp for Amazon også..
Så Ford er lagt litt på is intil videre.
Vaffal ikke no problem i lengden vil jeg tro, tror nok jeg sliter mer med min motor i Amazonen.
Skal ha inn en T5 fra 850. og den er jo 5 sylindra i rekke....
Men må si meg enig, Ford i en Volvo... eller i en opel for den saks skyld... HELT FEIL!!!!!!!!!!
Volvo/volvo ford/ford...

Re: Mulig me Granada V6 2.8?
Lagt inn av: h 5506 (---.bb.online.no)
Dato: January 12, 2006 11:47PM

Har tenkt det samme som deg!Problemet ligger i sammenkoblingen mellom motor og gear.Du må clage et nytt clutsjhus som passer mellom motor og gear.Neste spørsmål er om bunnpannen fra en v6 ford motor passer med treversen på Amazonen .Du må også lage motorfester men det kan jeg ikke se som et stort problem.Størrelsen på motoren kan umulig være et problem da v6 motore er mindre i lengderetning enn en B20.Snakk med biltilsynet og se hva de mener om prosjektet .Lykke til

Re: Mulig me Granada V6 2.8?
Lagt inn av: Halvorsen (---.dsl.halden.net)
Dato: February 08, 2006 04:05PM

Har sett Amazon med Granada V6 i bilcross. i motorommet var det ingen problem. Motorfester og mellomaksel måtte jo lages nytt, det som var var å få plassert girkassa. Der tror jeg de hadde skjært ut hele tunellen og sveist inn igjenn granada tunellen. Jeg har store planer om å smelle 2.8efi og 5trinns manuell i min Amazon. Om det blir gjort eller om jeg tar en originalrestaurering vil tiden vise.
Men etter å ha sett den Amazonen gå, så frister det. Gikk noe ut av ville helvete med småtrimma forgassersekser så.

Re: Mulig me Granada V6 2.8?
Lagt inn av: Esp1 (---.0506.adsl.tele2.no)
Dato: February 21, 2006 10:44PM

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal dyttes inn no røtin Ford V6`er i Amazonen jeg da.???
Jeg er i hvertfall av den formening at volvo er volvo og ford er ford.
Er vel noen greie V motorer i Volvo sitt sortiment og????
Men det er meg da..



Ditt navn: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character X defined in its font.