Lagt inn av:
einar (---.80-202-214.nextgentel.com)
Hei, håper noen fremdeles har interesse for dette temaet...
Jeg leker selv med tanken. Min 70mod 122S kan trimmes eller motor kan byttes inntil 150hk. Rover 3,5l med 2xSU har 145hk. Vekten er noe mindre enn B20, altså skulle ingenting stå i veien for en ombygging...(?)
Her er den en amerikaner som har dokumentert sin ombygging:
[
www.cardomain.com]
I USA har de helt klart andre regler, enn hva vi har. Jeg har heller ikke lyst til å kapp noe som helst i torpedoveggen på min kjære bil. På siste side i hans bildestory er det en dansk amazon med rover v8 (reg AE 3489) som har montert en uten endring i torpedovegg. Da har jeg også et håp om å få det til!
Ting jeg er usikker på, som kanskje noen med erfaring kan gi svar på:
- kan roverns bunnpanne brukes?
- har noengang hørt at M400 girkasse har blitt brukt. Hvilken clutchkåpe skulle da passe?
- er den noen eksosgrenrør som passer, eller på jeg bygge selv?
- Bremsekraftforsterkeren må sikkert flyttes tilbake (og erstattes av en mindre som passer på torpedoveggen)?
Jeg har hånda på en 3,5L fra Vitesse SD1 med BW35 automatik. Selvsagt ønsker jeg manuelt gir, og det om mulig med lang girstang! Tror at 5000kr skulle være et gunstig kjøp, forutsatt at motoren er bra.
Tilbakemeldinger hadde vært hyggelig!