Motor - uoriginal :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i uoriginal utgave - trimming ol. 
Forbedringer angående motor bytte.
Lagt inn av: Jan Strandhus (---.bb.online.no)
Dato: April 24, 2004 05:45PM

Hva må jeg gjøre får å få godkjent en 200hk forgassermotor i en Amazon HGV. Hvilke forbedringer i chassiet er det man prater om? Er det å stive den opp, eller....? Og er det vanskelig å få satt inn en M90 girkasse i en Amazon? Er det bare å bytte tunnel?

på forhånd takk!

Mvh Jan


Re: Forbedringer angående motor bytte.
Lagt inn av: TrondHelge (---.80-202-88.nextgentel.com)
Dato: April 27, 2004 09:23AM

Du kan dessverre ikke putte noe sterkere enn 150hk i en Amazon, i følge de forandringer som er tillatt. Du må også passe på at motoren ikke er for tung for forakselen om du tenker på å sette i en V8 eller lignende.

Når det gjelder M90 girkasse bør det ikke by på større problem enn å få den til å passe på drivlinjen, og bytte girkassetunnel og lage nye fester.

Re: Forbedringer angående motor bytte.
Lagt inn av: THolandsli (---.dialup.online.no)
Dato: April 27, 2004 09:45PM

Pessimist!!!!

Re: Forbedringer angående motor bytte.
Lagt inn av: Jan Strandhus (---.bb.online.no)
Dato: April 28, 2004 04:37PM

Dette gjelder en total ombygging!!!!!!! Eneste som kommer til å være orginalt er karoseriet. Planlagt med bur, nytt hjuloppheng, brembo bremser osv. Går jo noen brutale amazoner rundt i Sverige.

Men Hva er de nødvendige endringene. Noen som vet. Står at det må monters skive bremser foran og vakumforsterker bak. Jeg har planer om Skiver rundt hele. Eneste som skal være i bilen er to bøtte setter med 4 punkt sele.


Re: Forbedringer angående motor bytte.
Lagt inn av: TrondHelge (---.80-202-88.nextgentel.com)
Dato: April 28, 2004 04:51PM

Var ikke meningen å være pessimist, jeg bare refererte til de regler som gjelder for ombygning.
Men det du har planer om hører ut som et spesiellt tilfelle, så jeg ville kontaktet Volvo Norge og spurt de hva de ville kreve. Godkjenner Volvo endringene må også biltilsynet godkjenne det.

For øvrig er det allerede skrevet mye om dette i forumet.

Re: Forbedringer angående motor bytte.
Lagt inn av: THolandsli (193.213.209.---)
Dato: April 30, 2004 11:58AM

Jeg har prøvd å snakke med Volvo Norge, det var ikke mye vits. Der satt det en "særpeis" som mente at bilen skulle være original. Og viste til hva som stod på den ekstremt!! mye omtalte siden hos Volvo.
Jeg personlig har godsnakket med det lokale Biltilsyn, og fikk da beskjed av de om å rable ned noen skisser å skrive litt om hva slags planer jeg har og sende de en liten søknad.
Planen min er turbokonvertering og litt råere understell så det er sagt...
Veltebur og recarostoler og 4-punktseler har jeg fått godkjent i Amazon før.

mvh
Torgeir



Innlegg redigert. (05-01-04 22:09)

Re: Forbedringer angående motor bytte.
Lagt inn av: Jan Strandhus (---.bb.online.no)
Dato: May 04, 2004 06:42PM

Sende søknad til hvem+ Volvo Norge eller biltilsynet...?

Re: Forbedringer angående motor bytte.
Lagt inn av: THolandsli (---.dialup.online.no)
Dato: May 04, 2004 09:52PM

Til biltilsynet.

Re: Forbedringer angående motor bytte.
Lagt inn av: Simon (---.daxnet.no)
Dato: July 23, 2004 04:56PM

Du kan ikke overstige 200nm dreiemoment for å få d godkjent.Det er det første du må se på..

Re: Forbedringer angående motor bytte.
Lagt inn av: THolandsli (---.dialup.online.no)
Dato: November 16, 2004 10:40PM

Nokk en pessimist!!



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character K defined in its font.