Motor - uoriginal :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i uoriginal utgave - trimming ol. 
B20 turbo
Lagt inn av: Halvor (---.stfk.no)
Dato: April 15, 2004 12:58PM

Jeg har en B20A og har tenkt litt på å montere turbo på denne. Har sett en løsning på internett med orginal manifold/insug og forgasser, neddreide stempler og SAAB-aggregat (Garret?). Er en slik løsning brukbar i lengden, og hvor mye bør stemplene isåfall dreies ned? Kan dreingen gjøres med en vanlig dreibenk? Jeg vil også gjerne ha andre tips om turbo på B20.

På forhånd takk!


Re: B20 turbo
Lagt inn av: THolandsli (---.dialup.online.no)
Dato: August 22, 2004 10:36PM

Dreingen kan gjøres i venlig dreibenke den, men jeg ville fått tak i en tykkere toppakning istedet for å dreie ned stemplene, da slipper du å plokke bottendelen i molekyler.
Hvor lenge motoren holder kommer jo helt an på hva slags stand den er i fra før og hvor hardt du har tenkt å lade. Det er begrenset hva standard stempler tåler. Skal du ha dem til å holde må du bytte til smidde stempler.
Skal du ha tips om turbokonvertering av B20, så ta en titt innpå diskusjonsforumene på følgende sider:
www.amazonklubben.se
www.savarturbo.se
Der holder det til mange som driver med dette.
Lykke til...

Re: B20 turbo
Lagt inn av: JcHovde (84.118.220.---)
Dato: September 20, 2004 08:12PM

Hei.
Jeg har bygd turbo på B20B motoren jeg har i min Amazon.
Ta kontakt hvis du ønsker tips eller bilder....
Kan kort fortelle hva jeg har gjort med motoren;

-C kam
-dreiet ned orginal stempler 1mm
-Orginal toppakning
-Kamdrev i stål
-Dobbel weber 36mm
-KKK 14 turbo
-Facet bensinpumpe
-Bensintrykk regulator
-Sinterlamell clutch
-Oljekjøler
- 2" eksos

Kjører med ladetrykk på 0,6, og det går greit. Bra drag i motoren og den går forholdsvis jevnt i hele registeret. Mye tilpassing og mange timer på sveiseverkstedet..........



Ditt navn: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character E defined in its font.