Motor - uoriginal :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i uoriginal utgave - trimming ol. 
B20 turbo
Lagt inn av: Halvor (---.stfk.no)
Dato: April 15, 2004 02:58PM

Jeg har en B20A og har tenkt litt på å montere turbo på denne. Har sett en løsning på internett med orginal manifold/insug og forgasser, neddreide stempler og SAAB-aggregat (Garret?). Er en slik løsning brukbar i lengden, og hvor mye bør stemplene isåfall dreies ned? Kan dreingen gjøres med en vanlig dreibenk? Jeg vil også gjerne ha andre tips om turbo på B20.

På forhånd takk!

Re: B20 turbo
Lagt inn av: THolandsli (---.dialup.online.no)
Dato: August 23, 2004 12:36AM

Dreingen kan gjøres i venlig dreibenke den, men jeg ville fått tak i en tykkere toppakning istedet for å dreie ned stemplene, da slipper du å plokke bottendelen i molekyler.
Hvor lenge motoren holder kommer jo helt an på hva slags stand den er i fra før og hvor hardt du har tenkt å lade. Det er begrenset hva standard stempler tåler. Skal du ha dem til å holde må du bytte til smidde stempler.
Skal du ha tips om turbokonvertering av B20, så ta en titt innpå diskusjonsforumene på følgende sider:
www.amazonklubben.se
www.savarturbo.se
Der holder det til mange som driver med dette.
Lykke til...

Re: B20 turbo
Lagt inn av: JcHovde (84.118.220.---)
Dato: September 20, 2004 10:12PM

Hei.
Jeg har bygd turbo på B20B motoren jeg har i min Amazon.
Ta kontakt hvis du ønsker tips eller bilder....
Kan kort fortelle hva jeg har gjort med motoren;

-C kam
-dreiet ned orginal stempler 1mm
-Orginal toppakning
-Kamdrev i stål
-Dobbel weber 36mm
-KKK 14 turbo
-Facet bensinpumpe
-Bensintrykk regulator
-Sinterlamell clutch
-Oljekjøler
- 2" eksos

Kjører med ladetrykk på 0,6, og det går greit. Bra drag i motoren og den går forholdsvis jevnt i hele registeret. Mye tilpassing og mange timer på sveiseverkstedet..........

Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically. If the code is hard to read, then just try to guess it right. If you enter the wrong code, a new image is created and you get another chance to enter it right.
This forum powered by Phorum.