Motor - uoriginal :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i uoriginal utgave - trimming ol. 
Ettertenning og tomgangsfusk
Lagt inn av: Kristian Jensrud (---.80-202-209.nextgentel.com)
Dato: March 14, 2004 10:44PM

Hei!

Jeg er den lykkelige eier av en 66 Amazon favoritt med ettermontert B20 motor. Denne er ikke av original utførelse, det er montert k-kam, su-gassere og en plana og hjemmeporta topp (en lokal bilkross-mann som har utført dette). Jeg sliter med at motoren ettertenner, den er guffen å starte når den er varm og den går ujevnt på tomgang. Tomgangen kan noen ganger være helt normal, noen ganger vil den ikke gå i det hele tatt, andre ganger går den på 12-1500 omdreinginger. Forgasserne ble overhalt med nye bussinger uten at problemet forsvant. Ettertenningen har vært tilfelle så lenge denne toppen har sittet på. Den er vond å starte igjen rett etter at den har vært avslått. Jeg fikk høre at toppen hadde slitne ventilstyringer, men at det skulle fungere.
Jeg er veldig usikker på hvor jeg skal starte feilsøkingen i dette tilfellet.
Ligger problemet i denne modifiserte toppen eller er det andre faktorer jeg bør sjekke først?
Håper på svar!

Hilsen Kristian Jensrud

Re: Ettertenning og tomgangsfusk
Lagt inn av: THolandsli (---.dialup.online.no)
Dato: March 14, 2004 10:59PM

SLETTET



Oppdatert 1 gang(er). Siste gang oppdatert 09/09/2009 09:38PM av THolandsli.

Re: Ettertenning og tomgangsfusk
Lagt inn av: Kristian Jensrud (---.80-202-209.nextgentel.com)
Dato: March 19, 2004 11:55AM

Hei igjen.

Jo, denne toppen er planet så det holder. Når jeg målte fant jeg ut at det var tatt av over 3,5mm. Kompresjonen ble målt til 12,5 så vidt jeg husker. Dette med skarpe kanter er interessant. Kan dettte files ned eventuelt?
Jeg skal sjekke ut dette med falskluft. Hvor er det mest sannsynslig at det "lekker" luft? Kanskje disse kara som overhalte forgasserne ikke har gjort en skikelig jobb.. Kom forresten på at dysene aldri ble skiftet på forgasserne, kanskje dette har noe betydning?

Hilsen Kristian Jensrud

Re: Ettertenning og tomgangsfusk
Lagt inn av: THolandsli (---.dialup.online.no)
Dato: April 05, 2004 07:01PM

SLETTET



Oppdatert 1 gang(er). Siste gang oppdatert 09/09/2009 09:38PM av THolandsli.

Re: Ettertenning og tomgangsfusk
Lagt inn av: JC Hovde (---.cm.chello.no)
Dato: April 05, 2004 07:56PM

Jeg har ikke mye å bidra med, når det gjelder motorfusk...
Men Jeg vet at mange har hatt problemer med ujevn gange og fusk på B18/B20.
I enkelte tilfeller har det vært at gasseren/gasserene blir for varm!!!
Prøv med mere avstand mellom gasser og innsug.

Re: Ettertenning og tomgangsfusk
Lagt inn av: THolandsli (---.dialup.online.no)
Dato: April 05, 2004 09:50PM

SLETTET



Oppdatert 1 gang(er). Siste gang oppdatert 09/09/2009 09:38PM av THolandsli.

Re: Ettertenning og tomgangsfusk
Lagt inn av: Arnt Willy Aardal (---.bb.online.no)
Dato: April 28, 2004 06:13AM

Bakelitt-skivens hensikt er å isolere forgasseren fra den varme manifolden slik at ikke forgasseren blir varmet opp, med problemer med bensinfordamping til resultat. Metallplaten skal stoppe varmestrålingen fra manifolden i å varme opp forgasseren på den måten. Tar du bort varmeskjoldet og/eller bakelitt-skiven vil du garantert få problemer med motorens gange.

Re: Ettertenning og tomgangsfusk
Lagt inn av: Kristian Jensrud (---.80-202-209.nextgentel.com)
Dato: May 01, 2004 07:07PM

Takker for mange gode svar så langt. Jeg skal sjekke ut punktene så fort jeg kommer hjem til go-skyssen igjen.

Re: Ettertenning og tomgangsfusk
Lagt inn av: kkolsen (158.39.57.---)
Dato: May 03, 2005 05:13PM

hei, jeg tror noe av tomgangsproblemene dine er en kombinasjon mellom mye høvling og k kamen, jeg ville forsøkt med en d kam som er enklere å beholde god tomgang på



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character Y defined in its font.