Re: Bytte til turbo
Lagt inn av:
THolandsli (---.dialup.online.no)
Dato: October 08, 2003 05:11PM
Hei...
En B230ET skulle være mulig å få tilpasset. Girkassa er ikke noe å bekymre seg for, motorene må monteres skråstilt slik som den skal være. På høyre side kan du bruke motorfeste fra 240 og på venstre fra Mercedes 124 serien. Et litt større problem er at girkassa tar mere plass enn den spinkle M40/41 som kardangtunnelen er laget for, derfor skjærer du ut opphøyningen fra en 240 og sveiser dit, så får du kortspak med på kjøpet. Det kommer til å bli trangt mellom reimskiva og radiatoren, det løste jeg ved å montere elektrisk kjølevifte med termostatstyring. Jeg hadde en B230A i min sølvgråe 70mod Amazon, som kanskje de som var på landstreffet la merke til. Det ble trangt mellom grenrør og rammevangen på eksosida, men i og med at du har innsuget på andre sida så står du mye friere ved bygging av grenrør, turboen må troligvis opp i topphøyde++ Nedre feste på dynamoen kom fra servofestet på 240. Det var mye jobb men alt går bare man orker.
mvh
Torgeir