Motor - uoriginal :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i uoriginal utgave - trimming ol. 
B20/2,2 L
Lagt inn av: radiv (85.88.64.---)
Dato: November 15, 2011 12:47PM

Hei

bare lurte på om noen har erfaring med B20 borret til 2,2 liter.feks en 8 boltet b20 boret til 2.2L.Er det noen ulemper risikoer med en slik motor,hvis den blir brukt til moderat trimming ca 150 hk.

Re: B20/2,2 L
Lagt inn av: Lars BD (---.40-0112-74657210.cust.bredbandsbolaget.se)
Dato: November 16, 2011 09:29PM

Enligt uppgift blir det för lite gods kvar i cylinderväggarna så de vill gärna tappa formen. Det blir också avsevärt dyrare med kolvar till 2.2l istället för att använda B21 standardkolvar.

Re: B20/2,2 L
Lagt inn av: Tor (---.90-149-83.nextgentel.com)
Dato: November 30, 2011 11:14PM

Jeg har borret til 2,2 liter og det funker fint, men det er visst litt risiko, har jeg hørt? DET er mindre å gå på om det er støpefeil i blokka eller om motorene blir varmkjørt osv. kanskje?

Re: B20/2,2 L
Lagt inn av: Amazon121 (---.bilia.com)
Dato: December 02, 2011 02:57PM

Hei.

Jeg har kjørt motor med 92 i borring i flere år uten problmer med blokka.

NÃ¥ har jeg B20 8 bolt blokk som er borret til 94mm. smiling smiley
Den har overlevd bremsing i benk uten problemer. Så da gjennstår det å se om den holder over lengre tid.
Har hørt at det ikke skal være noe problem i en gatebil.

93mm borring/2.2L bør ikke være noe problem. Har hørt mye og lest noe om dette og det sies at sylinderne kan bli ovale, men dette har jeg aldri sett med egne øyne. tipper det er et problem som kommer på motorer som går i Rallycross og baneracing, der hvor det er stram wire hele tiden.

Az121...



Ditt navn: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character M defined in its font.