Motor - uoriginal :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i uoriginal utgave - trimming ol. 
Ventilflyt
Lagt inn av: Sterkerud (---.bb.online.no)
Dato: April 12, 2010 03:01AM

Hei igjen.
Lurer litt på dobble ventilfjærer.
Vil dette ta ventilflyten eller henger ikke tenninga med.
Får flyt på 5500- 6000
Vet noen hvor det er å få kjøpt .
Trenger sårt råd om dette

MVH
Kjetill

Re: Ventilflyt
Lagt inn av: Amazon121 (---.bb.online.no)
Dato: April 14, 2010 09:04PM

Hei.

Grunnen til at man bruker dobble fjærer er pga. at man ikke skal få ventilflyt, i allefall ikke så tidlig.

Får kjøpt slikt hos TG-motor i sverige, KG i sverige, Pedersen Racing i Sarpsborg og BCB bil og deler i Brummundal.

Az121...

Re: Ventilflyt
Lagt inn av: Sterkerud (---.bb.online.no)
Dato: April 15, 2010 08:06PM

Takk for tipset.

Re: Ventilflyt
Lagt inn av: Tor (90.149.33.---)
Dato: January 09, 2011 12:24AM

Feil veivlagre, lagre til 6-boltet veiv på 8-boltet, nesten identiske kan gi rakling ved 5000 omdr.
Komer det ved 6000 omdr. er det trolig tenning, Vakum er vel koblet fra? DET er vanlig elelrs knaker det lenge før 6000 omdr.
Tenningen må ofte være lavere ved trim på grun nav stor fylling ved høye turtall.
Noen bruker Alufordeler som er snillere til trim
SElv har jeg bygget om min støpejernnfordeler sli kat den gir litt mndre fortenning to til tere grader mindre om jeg ikke husker feil. Foringene i fordeleren må også være 100, da slitasje her også kan øke tenning ukontrellert ved høye turatll.
Dette er ingen fasit, men noe erfaringer....



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character W defined in its font.