Enkel og lett trimming av B18
Lagt inn av: Øyvind (---.oke2-bras1.adsl.tele2.no)
Dato: June 10, 2009 08:38PM

Har en P1800 med B18 motor og standar gassere.
I følge en på volvo verkstedet jeg bruker sitter det muligens en R kam i bilen. VEt ikke om det i det hele tatt er mulig å merke/høre sånt, men han sier nå hvertfall det etter å ha testkjørt bilen.
Aner ikke hva forrige eier har gjort med motoren.

Vurderer hvertfall 2 x 45 webere, bytte til Facet red top pumpe, trykkregulator fra filterking, samt grenrør fra Kg trimning Typ1 (passer visstnok til steg 1 og 2 trimning)

Skal da også bygge om resten av eksosen til 2 1/2", da jeg har hørt at det er lurt.
MEr luft inn, betyr vel at mer skal ut?

Vil dette gi noe effektøkning, eller er det noe mer jeg MÅ gjøre for å få mere effekt.

Drømmen er egentlig å bygge helt ny motor slik at alt blir tipp topp, men da trenger jeg noen som kan påta seg bygging og alt av bestilling av deler!?!

Håper noen kan komme med fornuftige tilbakemeldinger.

Hilsen Øyvind

Re: Enkel og lett trimming av B18
Lagt inn av: Amazon121 (---.bb.online.no)
Dato: June 11, 2009 05:40PM

Hei.

Ifølge Volvo sine bøker, så bør det brukes 2x45mm forgassere ved bruk av R kam.
At det kan sitte en R kam i din motor er jo selvfølgelig ikke umulig, men det er ikke en optimal kombinasjon med 2xSU forgassere.

Om du skal gå over til å bruke 2x45mm, grenrør, elektrisk bensinpumpe og sikkert en annen kam, så bør du også ha en topp som klarer mer inn og ut for å få utnyttet 2x45mm gassere.
Ambefaler også da å bruke B20 eller borre opp en B18 til ønsket sylindervolum.

Classic Car Parts A/S Skaffer trimdeler og kan være behjelpelig med bygging av motor.

Az121...

This forum powered by Phorum.