Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php on line 217 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/bbcode/bbcode.php:217) in /run/tmp/tpl-classic-header-e7490bc519a592f6d58fed7a77cfa712.php-stage2 on line 5 Motorbygg B20 Trimtips?
Motor - uoriginal :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i uoriginal utgave - trimming ol. 
Motorbygg B20 Trimtips?
Lagt inn av: Stabaekn (---.81-166-239.customer.lyse.net)
Dato: November 30, 2008 10:15PM


Re: Motorbygg B20 Trimtips?
Lagt inn av: TC (144.177.50.---)
Dato: December 02, 2008 10:54AM

Hei

Jeg bygger selv ny motor i vinter.
Har fått borret en B20 til 92mm og skaffet KS-stempler type B21 A/E med flat topp. Det som er vesentlig her er å bruke en av de "nyeste" B20-ene (-73/-74) som har rett dimensjon på kryssbolten og ikke minst har noen forsterkninger i støpegodset som de eldre versjonene ikke har, og derfor kan vise seg å ikke være rigide nok i strukturen.

Mvh

TC

Re: Motorbygg B20 Trimtips?
Lagt inn av: Amazon121 (---.customer.telia.com)
Dato: December 02, 2008 04:00PM

Hei Stian.

Er en ganske sikker løsning å gå for 92mm borring.

Men det du må huske på er komp. forholdet.
Når du borrer opp til 92mm så øker du syl. dimeteren noe pluss at du har en topp som er planet en god del, dette kan bli problemer om du ikke har dette i bakhodet. (tenningsbank)
På bildene ser det ut som om det er bearbeidet noe i forbrenningskammerne dine, dette er med på å senke komp.
Det du bør eller helst MÅ gjøre når du har blokka til maskinering er å få målt ut hvor mange kubik forbrenningskammerne i toppen dine er.
Så må du få de som borrer til å regne ut komp. forholdet med den nye borringa.
Hvis for høy komp. så kan forbrenningskammerne bearbeides mer eller du kan bruke stempel med grop.

73-75 blokkene har en forsterkning som TC skriver.
Men det er i utgangspunktet ikke noe stort problem å bruke eldre blokk heller.
Du trenger ikke å må ha den nyeste blokka for å bruke 8-bolt veiv.
Dia. på bæringene er den samme, men råden er ikke den samme.
Når du borrer opp til 92mm så må du bruke råder fra fra en 8-bolt motor (24mm krysspinne) og da må du også bruke 8-bolt veiv.

Az121...

Re: Motorbygg B20 Trimtips?
Lagt inn av: Stabaekn (---.81-166-239.customer.lyse.net)
Dato: December 02, 2008 04:54PM


Re: Motorbygg B20 Trimtips?
Lagt inn av: Stabaekn (---.81-166-239.customer.lyse.net)
Dato: December 03, 2008 10:16PM

Kjøpte blokka, så tenkte å få OsloSylinderService til å hone den og måle kammerne i toppen og sjekke ut kompressjons forhold og den biten der.
Info Om Blokka:
-1973-75mod
-92mm borring
-nye kamlager og rammelager
-8 Boltsveiv
-Letta svinghjul 3-4kg, skal veies mer nøyaktig ,9kg originalt?
-Forøvrig nymalt

Re: Motorbygg B20 Trimtips?
Lagt inn av: Stabaekn (---.81-166-239.customer.lyse.net)
Dato: December 07, 2008 11:26PM


Re: Motorbygg B20 Trimtips?
Lagt inn av: Stabaekn (88.84.182.---)
Dato: April 02, 2009 07:29AM

Har ei smørbrød liste her over ting jeg trenger, så hvis noen vet om noe av dette til en billig penge så rop gjerne ut:
Prisene er bare sånn cirka +/- :
-Ståldrev 1300,-
-E-rør Dellorto ?,-
-B20 Innsug 2500,-
-KG6 kam 2000,-
-RÃ¥der b21 mahle 1000,-
-Stempler b21 mahle 2200,-
-Bunnpanne 200,-
-Elektronisk tenning 1000,-
-Cromolia Støtstenger 600,-
-Diverse kåper 500,-
-Reimer 400,-
-Clutch 1500,-
-Dynamo 500,-
-Vannpumpe 300,-
-Radiator m/el-vifte 1000,-
Totalt 16200,-



Oppdatert 1 gang(er). Siste gang oppdatert 04/02/2009 07:30AM av Stabaekn.

Re: Motorbygg B20 Trimtips?
Lagt inn av: Per Lysaker (81.191.169.---)
Dato: April 02, 2009 06:04PM

Hei

Jeg har 4 nye 2.2 Mahlestempler med grop liggende.

Re: Motorbygg B20 Trimtips?
Lagt inn av: Amazon121 (---.customer.telia.com)
Dato: April 03, 2009 11:56AM

Hei.

2.2 har 93mm borring.
2.1 har 92mm borring.

Az121...

Re: Motorbygg B20 Trimtips?
Lagt inn av: Tommy76 (---.18.12.253.tmi.telenormobil.no)
Dato: April 13, 2009 10:21PM

har en motor i min amazon med ganske likt oppsett som over,men min har 93 borring og jeg kjører med 45mm nye webere.Syns det fungerer greit!Ble et fint drag i bilen,samtidig som den er ganske fin og kjøre normalt med og!
Stå påsmiling smiley

Re: Motorbygg B20 Trimtips?
Lagt inn av: Sterkerud (---.bb.online.no)
Dato: April 12, 2010 02:57AM

Hvor fikk du tak i dobble ventilfjærer.
Har hørt noe om at det er lurt på trimmede motorer.
Vet ikke om det er det jeg trenger men har ventilflyt på ca. 6000rpm
Kan kansje være tenning??

Re: Motorbygg B20 Trimtips?
Lagt inn av: Stabaekn (---.81-166-239.customer.lyse.net)
Dato: April 16, 2010 12:28PM

www.kgtrimning.com eller www.pedersens-racing.no leverer dobble ventilfjører. Det vil du trenge for å unngå ventilflyt om du har trimmet motoren din.



Ditt navn: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character G defined in its font.