Motor - uoriginal :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens motor i uoriginal utgave - trimming ol. 
Doble forgassere.
Lagt inn av: Jan Tore (---.84-48-62.nextgentel.com)
Dato: November 06, 2008 05:32PM

Hei.

Har en B30A motor fra en 1969 eller 1970 Volvo 164 stående. Lurer på hvilke forgassere disse er levert med, og om de kan brukes på en B20-motor.
Er det SU hs6 forgassere?

Har en 1967 Volvo Amazon Favoritt som jeg skal friske opp med B20 og 4-trinns kasse. Hadde vært kjekt å bytte kam og forgassere når man først er i gang.

På forhånd takk for alle svar og tips. Kommer til å poste bilder etter hvert som jeg får begynt på "ombyggingen" smiling smiley

Mvh Jan Tore Megård

Re: Doble forgassere.
Lagt inn av: Amazon121 (---.customer.telia.com)
Dato: November 07, 2008 09:25AM

Hei.

På B30 mener jeg det er Strõmberg som er montert.
De nyere B20B er også levert med Strõmberg, så i utgangspunk ikke noe problem å bruke disse.
Det som kan være og mest sannsynlig er forskjell på disse er nok nålene i forgasserne.

Az121...

Re: Doble forgassere.
Lagt inn av: Jan Tore (---.80-202-218.nextgentel.com)
Dato: November 12, 2008 05:32PM

Okei. Strömberg ja, går disse på samme innsug som SU? Har ingen erfaring med disse forgasserne. Tror du det ville vært mest gunstig å selge de og evt kjøpe SU?
Er litt usikker, så jeg kommer nok til å kjøre originalt en liten stund til!

Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically. If the code is hard to read, then just try to guess it right. If you enter the wrong code, a new image is created and you get another chance to enter it right.
This forum powered by Phorum.