Drivverk / hjuloppheng :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens drivverk - Clutch, girkasse, mellom- og bakaksel, samt hjuloppheng og hjul. 
bakaksling Amazon
Lagt inn av: harley (---.bb.online.no)
Dato: August 25, 2008 10:52AM

Hei.Er det noen som vet hvor jeg finner delenr pÄ bakaslingen til Amazon?Har nemlig fÄtt en "lagerlyd" der bak som jeg tror stammer fra enten pinjong- eller sidelager i diffen.Det er ikke hjullager.I fÞlge opplysninger fra tidl eier, sÄ sitter det en sperreaksel fra HerregÄrdsvogn, som ble levert til det svenske televerket,pÄ min -68 sedan.Er usikker om aksel fra stv passer pÄ sedan,men kan jo kanskje vÊre at innmaten er byttet?Regner med at jeg burde ha noe nr pÄ akselen i forbindelse med delebestilling?Har skrapet mÞkk rundt "klumpen" uten i finne noe nr.Det enkleste hadde vÊrt Ä fÄ tak i en annen aksel,men kunne ha tenkt meg Ä beholdt sperreakselen da den sitter pÄ bilen...Noen som vet? Takknemlig for svarsmiling smiley



Oppdatert 1 gang(er). Siste gang oppdatert 08/25/2008 11:13AM av harley.

Re: bakaksling Amazon
Lagt inn av: harley (---.bb.online.no)
Dato: September 08, 2008 04:14PM

Ingen som vet noe om dette??confused smiley

Re: bakaksling Amazon
Lagt inn av: Lars BD (---.40-0112-74657210.cust.bredbandsbolaget.se)
Dato: September 08, 2008 08:37PM

Kontrollera axeln om det ser ut att vara nya infÀstningar pÄsvetsade.
Hgv bakaxeln passar inte direkt pÄ sedan dÄ infÀstningarna skiljer och den finns i 2 olika utföranden Salisbury och M30 (Spicer).

Alla sedaner 67-70 har M30 axel och det Àr möjligt att innehÄllet flyttats över frÄn hgv axeln om Àven den var en M30.

Vilken bakaxelutvÀxling har du?
Salisburyaxeln fanns bara med 4,55:1 och 4,56:1 sÄ om du har 4,1:1 eller 4,3:1 Àr det M30 men den fanns ocksÄ med 4,56:1.

Vet du dÄ vilken bakaxel du har kan man bestÀlla lager pÄ volvo eller de andra amazonreservdelsleverantörerna.

Re: bakaksling Amazon
Lagt inn av: einar (---.85-200-178.bkkb.no)
Dato: October 27, 2008 04:52PM

Hei.
Jeg har kjÞpt olje til bakaksel pÄ amazon. Jeg spurte etter hypoidolje. EkspeditÞren i butikken sa at jeg kan bruke GL 5 girloje. Er dette det samme ?
Er de noen som vet ?



Oppdatert 1 gang(er). Siste gang oppdatert 11/01/2008 10:04PM av einar.

Re: bakaksling Amazon
Lagt inn av: Amazon121 (---.bb.online.no)
Dato: October 27, 2008 08:42PM

Hei.

Om jeg ikke husker feil, sÄ er GL5 en fullsyntetisk girolje med hypoidtilsettning.
Skal da ikke vĂŠre noe problem Ă„ bruke denne.

Om du har sperre (diffbrems) sÄ skal IKKE hypoidolje brukes.

Az121...

Re: bakaksling Amazon
Lagt inn av: einar (---.85-200-178.bkkb.no)
Dato: October 28, 2008 12:40AM

Hei.

Takk for svar.

Einar.



Ditt navn: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character D defined in its font.