Drivverk / hjuloppheng :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens drivverk - Clutch, girkasse, mellom- og bakaksel, samt hjuloppheng og hjul. 
bakaksling Amazon
Lagt inn av: harley (---.bb.online.no)
Dato: August 25, 2008 12:52PM

Hei.Er det noen som vet hvor jeg finner delenr på bakaslingen til Amazon?Har nemlig fått en "lagerlyd" der bak som jeg tror stammer fra enten pinjong- eller sidelager i diffen.Det er ikke hjullager.I følge opplysninger fra tidl eier, så sitter det en sperreaksel fra Herregårdsvogn, som ble levert til det svenske televerket,på min -68 sedan.Er usikker om aksel fra stv passer på sedan,men kan jo kanskje være at innmaten er byttet?Regner med at jeg burde ha noe nr på akselen i forbindelse med delebestilling?Har skrapet møkk rundt "klumpen" uten i finne noe nr.Det enkleste hadde vært å få tak i en annen aksel,men kunne ha tenkt meg å beholdt sperreakselen da den sitter på bilen...Noen som vet? Takknemlig for svarsmiling smiley

Oppdatert 1 gang(er). Siste gang oppdatert 08/25/2008 01:13PM av harley.

Re: bakaksling Amazon
Lagt inn av: harley (---.bb.online.no)
Dato: September 08, 2008 06:14PM

Ingen som vet noe om dette??confused smiley

Lagt inn av: Lars BD (---.40-0112-74657210.cust.bredbandsbolaget.se)
Dato: September 08, 2008 10:37PM

Kontrollera axeln om det ser ut att vara nya infästningar påsvetsade.
Hgv bakaxeln passar inte direkt på sedan då infästningarna skiljer och den finns i 2 olika utföranden Salisbury och M30 (Spicer).

Alla sedaner 67-70 har M30 axel och det är möjligt att innehållet flyttats över från hgv axeln om även den var en M30.

Vilken bakaxelutväxling har du?
Salisburyaxeln fanns bara med 4,55:1 och 4,56:1 så om du har 4,1:1 eller 4,3:1 är det M30 men den fanns också med 4,56:1.

Vet du då vilken bakaxel du har kan man beställa lager på volvo eller de andra amazonreservdelsleverantörerna.

Lagt inn av: einar (---.85-200-178.bkkb.no)
Dato: October 27, 2008 05:52PM

Hei.
Jeg har kjøpt olje til bakaksel på amazon. Jeg spurte etter hypoidolje. Ekspeditøren i butikken sa at jeg kan bruke GL 5 girloje. Er dette det samme ?
Er de noen som vet ?

Oppdatert 1 gang(er). Siste gang oppdatert 11/01/2008 11:04PM av einar.

Lagt inn av: Amazon121 (---.bb.online.no)
Dato: October 27, 2008 09:42PM

Hei.

Om jeg ikke husker feil, så er GL5 en fullsyntetisk girolje med hypoidtilsettning.
Skal da ikke være noe problem å bruke denne.

Om du har sperre (diffbrems) så skal IKKE hypoidolje brukes.

Az121...

Lagt inn av: einar (---.85-200-178.bkkb.no)
Dato: October 28, 2008 01:40AM

Hei.

Takk for svar.

Einar.

Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically. If the code is hard to read, then just try to guess it right. If you enter the wrong code, a new image is created and you get another chance to enter it right.
This forum powered by Phorum.