Drivverk / hjuloppheng :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens drivverk - Clutch, girkasse, mellom- og bakaksel, samt hjuloppheng og hjul. 
Anbefalt innpress
Lagt inn av: Henrik (---.bb.online.no)
Dato: March 13, 2008 05:50PM

Hei!
Lurer pÄ Ä gÄ til anskaffelse av nye hjul til vÄren. Men blir litt skremt nÄr det kommer til innpress/offset/ET. Har en viss forstÄelse for hva det er, men lurer pÄ hva som er anbefalt pÄ Amazonen. Har sett meg ut et sett jeg kunne tenkt meg, dette hadde et positivt offset pÄ 39mm, hvordan vil dette gÄ?

PÄ forhÄnd takk for svar!

-Henrik

Re: Anbefalt innpress
Lagt inn av: Amazon121 (---.bb.online.no)
Dato: March 14, 2008 12:32AM

Hei.

Hvor bred er den felgen?
Har du std. aksler pÄ bilen din?

Az121...

Re: Anbefalt innpress
Lagt inn av: Henrik (---.bb.online.no)
Dato: March 14, 2008 06:41PM

Akkurat denne felgen er 7,5" bred. Jeg har ikke bestemt meg, men regner med at jeg havner pÄ 7-7,5"
Har standard aksler ja.

Re: Anbefalt innpress
Lagt inn av: Amazon121 (---.121210.adsl.tele2.no)
Dato: March 15, 2008 01:19PM

Hei.

Har mÄlt litt pÄ 7" felg og da kom jeg frem til at burde ha rundt 20mm innpress.
Men det var da for Ä fÄ den mest mulig ut.
Mulig det gÄr med 39mm.

Az121...

Re: Anbefalt innpress
Lagt inn av: Henrik (---.bb.online.no)
Dato: March 17, 2008 09:18PM

OK, takk skal du ha.

Hvilke felger er det du har da forresten, bredda stÄl eller American Racing kanskje? Har litt lyst pÄ bredda stÄlfelger, men synes de i 5,5" blir vel smale. Til gjengjeld er det vanskelig Ä kommer over noen som er mye breiere enn de ogsÄ... American Racing-hjul er det jo endel som begynner Ä ha pÄ Az nÄ, sÄ en skulle tro at de finnes i en passende stÞrrelse. 17x7 med et20 hadde kanskje vÊrt optimalt, eller kanskje 16" er stort nok...

Re: Anbefalt innpress
Lagt inn av: Amazon121 (---.customer.telia.com)
Dato: March 18, 2008 10:06AM

Hei.

Jeg har American Racing TT2 pÄ bilen nÄ.
Det er 6x15 med ET -3mm og 195/60-15 dekk.
Bak sÄ subber de akkurat litt i hjulbua ved skikkelig nedfjÞring.
Har bestilt meg nye felger.
Blir en 7x17 med ET 31mm.
Dette innpresset pga. skal bygge om til P1800E bakaksel, den er 30mm bredere enn bakakselen til Az.

Det er flere som kjÞrer med 7" bred stÄlfelg pÄ Az.
SunnÄs hjulservice i Oslo bredder slike.

Az121...

Re: Anbefalt innpress
Lagt inn av: Henrik (---.bb.online.no)
Dato: March 18, 2008 11:04AM

Hei.

Jeg skjÞnner, er det samme boltsirkel pÄ P1800 som pÄ Az altsÄ? KjÞrte du med mye senk nÄr de subba bak, og hva skal du gjÞre med de gamle hjula?
Ble endel spm. dette, men takk for gode svar hittil!

Re: Anbefalt innpress
Lagt inn av: Amazon121 (---.customer.telia.com)
Dato: March 18, 2008 03:36PM

Hei.

Samme boltsirkel pÄ Az og P1800 fÞr E og ES modellene, men det er ikke samme boltsirkel pÄ P1800E.
De har det samme som 140-240 osv. 5x108

KjÞrere en del senk ja, sÄ med mye greier i bil eller folk i baksetet sÄ subber den sÄ vidt det er i dumper.

De "gamle" hjula blir til salgs.
Men kan ikke selge de fÞr jeg har fÄtt bygget om det jeg skal.

Az121...

Re: Anbefalt innpress
Lagt inn av: Henrik (---.ggsn.netcom.no)
Dato: March 19, 2008 12:03AM

Hei igjen..
Ok, takk. Lurer pÄ om jeg mÄ gÄ pÄ leting etter noen i 7x17 med et rundt 20-25. Noe av grunnen til at jeg skal ha nye hjul var at jeg ville ha noe stÞrre enn 15" jeg har nÄ. Spesielt fordi det blir endel 'luft' over hjulet i skjermen med den dekkdimmen jeg har, samtidig som bilen allerede skraper endel med senkinga... SÄ blir vel nye fjÞrer og hjul til sommern forhÄpentligvis.


Takk igjen!



Ditt navn: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character W defined in its font.