Drivverk / hjuloppheng :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens drivverk - Clutch, girkasse, mellom- og bakaksel, samt hjuloppheng og hjul. 
ratt
Lagt inn av: Erik (---.statoil.com)
Dato: March 20, 2007 01:23PM

sliter med å få av rattet mitt.
de to hulla er gjengene ødelagt i...prøvde å gjenge de opp til 10mm men gjengene holdt ikke noe særlig siden det var så lite å gå på..

så jeg lurte da på om det kan være skadelig på noen måte å borre/gjenge opp 2 stk nye hull i rattet? tenkte da gå for rundt 6mm slik det ikke blir noe svære hull. har fått tak i et GT ratt så jeg har ikke lyst til å ødelegge det mer enn det er heller. ble litt frustrert i går brukte hammer hehe plasten likte ikke det nei, *ups* confused smiley

lurte og på om det skal være slark i den øverste delen av rattstammen? den sitter bra fast overalt utenom på den øverste delen liksom...

mens jeg er igang med dette med å få av rattet som jeg håper blir siste gang lurte jeg og på hvor den ledningen som gjør at fjernlysa blinker er? eller skal det ikke være noe ledning ? har prøvd å leite litt men finner ikke utav det.
den i gulvet fungerer fint.

Re: ratt
Dato: March 22, 2007 10:19AM

varmer opp litt grinning smiley

Lagt inn av: Roar (---.dhcp.bluecom.no)
Dato: March 29, 2007 12:36AM

Hei!Har gjort følgende når jeg har skiftet ratt på mine biler:
-Løsne mutter på rattaksel,ikke skru den helt av,men pass på at det blir klaring mellom ratt og mutter

-bruk en pipenøkkel som har litt større innerdiameter enn mutteren,men litt større enn rattakselen

-sett an denne mot mutteren og gi den noen rapp med hammer mens en kompis trekker i rattet som bare fy. Det er viktig å trekke rett ut, slik at det ikke blir bend på akslingen.

Dette har fungert fint for meg,mutteren beholdes på slik at kompisen din slipper å havne i baksetet når rattet løsner smiling smiley

Roar

Dato: March 29, 2007 09:22AM

det som er med GT rattet (mitt ihvertfall) er at det bøyer seg veeeldig mye når du drar i det. derfor liker jeg ikke tanken på at noen skal dra mer enn det jeg har gjort allerede.

tror jeg ender opp med å borre noen hull til/gjenger opp. liker ikke det heller men rattet MÅ av snart =)

men takker selfølgelig for tipset!

Dato: April 18, 2007 08:54AM

hva er galt når den øverste delen på rattstammen er litt slarken..?

Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically. If the code is hard to read, then just try to guess it right. If you enter the wrong code, a new image is created and you get another chance to enter it right.
This forum powered by Phorum.