Drivverk / hjuloppheng :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens drivverk - Clutch, girkasse, mellom- og bakaksel, samt hjuloppheng og hjul. 
Lesjöfors senkesett
Lagt inn av: Erik (---.81-167-85.customer.lyse.net)
Dato: November 01, 2006 09:31PM

Hei igjen!

Har tenkt og få meg Lesjöfors sitt senkesett til min Amazon 121
Erfaringer?

Så var det noe bytte sp.mål, har aldri bytter fjærer før,(kun dempere) men er vel ikke så vanskelig når en vet hva en skal gjøre smiling smiley (hint)

trenger jeg disse greiene som klemmer fjæra sammen før montering?

Regner med bak ikke blir så vanskelig..men det er vel værre forran?

amazonen er jo en enkel bil å skru på , men litt info før en fyker på dette er jo greit ihverfall når en må holde på ute når det er 5 grader...brrr

så hvis noen kunne forklart step by step hadde jeg blitt lykkelig!

Re: Lesjöfors senkesett
Lagt inn av: Knut Tidemann (---.bb.online.no)
Dato: November 03, 2006 05:50PM

Hei.Monterte lesjöfors på min 70 mod i sommer.Fikk betraktelig bedre kjøreegenskaper synes jeg.byttet dempere samtidig.Du trenger ikke fjørklemmer for å bytte.Jekk opp bilen foran og sett den på bukker.Løsne stab.stag. Deomonter demper.Sett en jekk under opphengskula og jekk opp nedre berebru ca.5 cm.Deretter løsner du mutteren på opphengskula noen runder(ikke skru den av).Selv brukte jeg deretter en avtrekker(biltema) på opphengskula for å løsne den.Deretter er det bare å skru av mutteren på opphengskula og senke jekken pent og rolig.Så er de bare å ta ut fjøra.Husk at du må vise bilen etterpå på biltilsynet for å få det stemplet i vognkortet at den er godkjent med senkesett.Så ta godt vare på tüv papirene! Lykke til

Re: Lesjöfors senkesett
Lagt inn av: Erik (---.81-167-85.customer.lyse.net)
Dato: November 04, 2006 06:23PM

oki

takk for hjelp.

virker som jeg må få meg en garasje og gjøre dette i =)

Re: Lesjöfors senkesett
Lagt inn av: Erik (193.30.232.---)
Dato: November 14, 2006 01:39PM

i dag er dagen!

fått plass inne og greier =)

sier fra om det blir vellykket !

tror jeg kommer til å slite litt ,men det er jo bare morro!

Re: Lesjöfors senkesett
Lagt inn av: Erik (193.30.232.---)
Dato: November 15, 2006 08:54AM

da kom alt på pless enkelt og greit =) ble vedlig mye bedre!

anbefaler senkesett jeg ihvertfall


lurte på en ting, bak sitter det noe gummi øverst på fjærene men ikke foran ? skal det ikke være det eller mangler jeg det bare foran?

Re: Lesjöfors senkesett
Lagt inn av: Knut Tidemann (---.bb.online.no)
Dato: November 21, 2006 06:16PM

Det stemmer at det ikke skal vere noe gummiklosser foran slik som det er bak.Artig at du fikk det til og at det ble bra.

Re: Lesjöfors senkesett
Lagt inn av: Erik (193.30.232.---)
Dato: November 22, 2006 07:45AM

hei igjen! ja ikke sant smiling smiley

sikker på det ikke skal være ? har bestillt fra Jørgenrud nå ihvertfall...de og Engelstad mente det skulle være gummi foran også. kanskje de tar feil ?

Re: Lesjöfors senkesett
Lagt inn av: Amazon121 (---.telenor.se)
Dato: November 22, 2006 03:37PM

heisann.

Etter det jeg vet så skal det sitte gummiringer oppå fjærene foran.
Vil tro de gamle sitter der, har du sjekket skikkelig, det hender de sitter igjen oppe i traversen, smmen med en metalring.

Kim...

Re: Lesjöfors senkesett
Lagt inn av: Erik (---.statoil.com)
Dato: March 20, 2007 12:32PM

det stemmer det kim.

Re: Lesjöfors senkesett
Lagt inn av: NNT (---.bb.online.no)
Dato: December 10, 2007 06:15PM

Hei, lurer på litt av det samme.. Bilen min hadde senkesett på fra før, men ikke godkjent så jeg måtte på visning. De sa merke på fjæra hadde blitt visket bort så de kunne ikke se om det stemte med papira, så derfor må jeg bytte fjær. Men jeg spurte en mekaniker, han sa jeg må også bytte dempere for å bytte fjær...
Og jeg lurer på da må jeg virkelig det?

Tusen takk for hjelpen.

Re: Lesjöfors senkesett
Lagt inn av: Erik (---.statoil.com)
Dato: December 11, 2007 08:11AM

jeg byttet ikke dempere. kun fjær

Re: Lesjöfors senkesett
Lagt inn av: Amazon_68 (---.adsl.no)
Dato: December 11, 2008 10:15PM

Hei

Har veldig lyst å senke Amazonen... Ville i den anledning gjerne hatt noen bilder av biler som er senka med fjører fra Jørgenrud ( Lersjöfors?) og fra Eiker.
Noen anbefalninger angåede fjører og dempere har ikke kjempe budsjett tenkte derfor fjører fra Eiker.

Er det noen som har bilder av biler som er senka med disse eller andre?

Hadde vært kjempefint å se resultatet før jeg begynner på jobben er lite vits å sette på senkefjører for at den skal bli lavere også blir den lik fordi de jeg har er nedsynkitongue sticking out smiley hehe

På forhånd takk grinning smiley



Ditt navn: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character G defined in its font.