Drivverk / hjuloppheng :  Phorum 5 The fastest message board... ever.
Innlegg om Amazonens drivverk - Clutch, girkasse, mellom- og bakaksel, samt hjuloppheng og hjul. 
bytte m40-girkasse
Lagt inn av: Oddmund (---.84-48-123.nextgentel.com)
Dato: October 18, 2006 09:15PM

Hei.
Jeg driver Ä skal skifte ut m40-girkassa pÄ min 1965 amazon med b20.
Har fulgt Haynes-boka og vil fjerne kassa med clutchuset pÄ.
Jeg har nÄ lÞsnet alt, og fÄtt skilt kassa fra motoren. Men jeg fÄr ikke kassa ned. Den kiler seg fast mellom tunnellen (karrosseriet) oppe og svinghjulet pÄ motoren nede.
FÄr ikke skyvd kassa lenger bakover og fÄr ikke tiltet motoren lenger ned i bak-kant.

Er det noen triks for Ä fÄ den ut? Har lÞsna gasstaget, og vannslangene bak pÄ motoren. NÄ er det ikke klaring mellom rÞret inn i motoren i bak-kant og torpedoveggen.

SkjÞnner ikke hvorfor det ikke gÄr. I fÞlge haynes skal det vÊre enkelt.

Alternativt mÄ jeg vel skille kasse og clutch-hus slik det stÄr nÄ. Men da trengs vel spesialverktÞy for disse 4 skruene.
Er det noen i oslo-omrÄdet som evt har dette, som jeg kunne lÄne? evt hvor lan dette kjÞpes? Det ligner pÄ umbrako, men er vel ikke det.

Mvh Oddmund

Re: bytte m40-girkasse
Lagt inn av: Kim (---.telenor.se)
Dato: October 19, 2006 07:19AM

Heisann.

Jo, det er umbrako, i tommer.
PÄ Az, sÄ mÄ clutchhus og kasse deles.
Ellers sÄ fÄr man det problemet du har nÄ.

Vet at NVAK selger det spesialverktÞyet for Ä fÄ opp disse umbrakoskruene.

Kim...

Re: bytte m40-girkasse
Lagt inn av: Oddmund (---.iu.hio.no)
Dato: October 19, 2006 09:01AM

Ok. takk for svar.

Synes det er rart at det da stÄr i haynes-boka at den bare skal kunne lÞftes ut med clutch-huset pÄ, hvis det ikke gÄr.



Ditt navn: 
Din e-postadresse: 
Emne: 
Warning: define(): Argument #3 ($case_insensitive) is ignored since declaration of case-insensitive constants is no longer supported in /customers/f/c/7/cdajrrpu8/webroots/r510779/misc/phorum/mods/spamhurdles/captcha/class.captcha_base.php on line 7 banner class does not have character W defined in its font.